Schabrak på tävling

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Buffalo_brud
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 3 212
B

Buffalo_brud

Hittade ingen liknande tråd när jag sökte :p

Vad har ni för schabrak på tävling (storhäst-hoppning)?

Sv: Schabrak på tävling

TvlingNorf10sept17.jpg

Jag har denna utstyrsel :) q

jag har ett helt vanligt vitt allroundschabrak med mellansmå rutor.

Något blått, eftersom jag har blå kavaj. Oftast marinblått sammentschabrak med guldfläta på den ena hästen och Eskadrons marin/kitt-färgade på den andra.

Olika varje gång. HAr tonvis med schabrak att använda på tävling, sponsorschabrak, schabrak från förbundet som hästen är reg. i.(KWPN), vanliga vita med gul och blå kant,Z.täckets schabrak. Tar nått som matchar till de benskydden/lindorna hon ska ha i just den klassen.

det schbraket skulle jag inte ens ha om jag så bara skulle rida ut i skogen,ursäkta..men det var inte särskilt snyggt...

Tycker inte att man bara behöver ha vitt på tävling finns många andra mycket finare schabrak med lite färg på som JW,RG eller andra fina Equality LIne schabrak

mörkblått schabrak till mörkblå kavaj ska det vara!! :d
möjligen vitt med mörkblå kant då...

tävlar inte för tillfället, men förut hade pållan antingen brunt mia's shabrak m guldpasspoal, brun kant & namnet broderat i guld eller cremefärgat shabrak från HJ's m guldpasspoal, brun kant o namnet broderat i brunt på tävling.
hon e fux, så hon passar mkt bra i brunt o creme!

skulle jag tävla imorn så skulle jag nog ta något av dom 2, mörkblått JW, mörkgrönt JW, duvblått Eskadron, eller klarblått mia's m klubbloggan.

Marineblått Equiline med flettet gull-passpoal - kort/amerikansk modell.

vi har ett vitt med Rasmus skrivet på och sen nu har vi köpt ett nytt. vitt med gulmarin kant från equtiline. kort amerikans modell.

jag har ett marinblått Equiline med guldfläta i am. hoppmodell :love: .
har även matchande luva till i Equiline.

Ja huvudsaken är att jag är nöjd och dom andra som också rider med det. Har fått mycket beröm för det.
Men jag är ju inte tävlar i sponsorklasserna som du heller!

Rattfylla skrev:
På alla tävlingar kör jag med vitt schabrak för det är det som gäller på tävling tycker jag.
Mitt vita schabrak har jag sytt själv och har grå teddy på undersidan.
Det ser ut så här : http://album.lunarstorm.se/FullSize/44e/{44E20F0C-4A66-433B-A7E6-ECDD40053A39}.jpg

det hör hemma på tävling? ja, ok.. det är att visa att man kanske lagt manken till men att visa det eller ge ett intryck av samhörighet och sammarbete ger bättre avbetalning. Visa att ni matchar o hör ihop, arbetar/har kul tillsammans så ser det även mer sampelt o harmoniskt ut. d e d domarna tittar på, svart på vitt

Gammalt "Say" : Kan man inte rida kan man åtminståne se bra ut...

(eller fejka)

Jo visst det är ju så det är!
Hade jag inte haft ett vitt schabrak så hade man ju ställt upp ändå.
Men sen gillar jag det där att när man är ute och visar upp sig så klär man sig annorlunda både sig själv och hästen.

Jag har alltid vitt dock lite olika om jag har gravyr på de eller ej

Jag har ingen hopputrustning till min häst men jag vill att hon ska bruna skydd, cremefärgat schabrak och så brunt träns och brun hoppsadel. Tycker RG och Equilines schabrak är fina i creme.

Har dock inga pengar o lägga på hoppgrejer just nu eftersom jag inte är speciellt hoppintresserad själv. :D Men den dagen jag har pengar så.. ;) :angel: hehe, vill ju att kusen min ska få en bra utbildning inom båda delarna. :)

Liknande trådar

Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
541
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V