Schabrak-tips önskas!

V

veronican

Jag vill ha tips på riktigt snygga schabrak nu hörni!

Jag är egentligen väldigt kräsen och när jag kikar i hästaffärer är det ett fåtal schabrak som jag verkligen gillar. Är nog ganska traditionell också, inget gepardmönster eller bebisrosa schabrak här inte.

Snyggt, matchande och prydligt. Det är jag väl inte ensam om?

Nu har jag iaf köpt mig en svart dressyrsadel och har bara ett dressyrschabrak (resten är allround.. suck) och det är mörkgrönt. Men jag behöver ju fler!

Eftersom pållan och jag ska bli dressyrtanter (nåja) kan det ju vara extra kul att matcha med lindor. Har just nu ett par mörkblå linodr, ett par grå-svartrandiga och ett par gröna, men de sistnämnda använd inte så mycket. Har kikat på gråa lindor, det är jag svag för, men antingen är de för ljusa och dassiga i färgen eller är det inte fleecelindor *suck* men skitsamma, schabrak först!
Är ju även snyggt om ridbyxorna inte skär sig för mkt, jag har mörkgröna, olivgröna, bruna och gula ridbyxor.
hon har 4 grå Eskadronskydd också.

Hästen ifråga är mörkbrun, ser nästan svart ut med tre vita halvstrumpor och en vit bläs. Hästen Vad tror ni passar? å vet ni nån sida på nätet där såna schabrak finns?

Gillar egentligen inte schabrak med för stora "rutor" och inte såna smårutade i bara EN färg, hellre då med en board. Säger ju att jag är kräsen!! :o :D

Snälla ge mig lite tips här nu!! Det är ju så roooligt att shoppa hästprylar!
 
Jag äääälskar Equiline Schabraken...de finns i hopp och allround..vet inte om de finns i dressyr..men de är as goa och jävligt snygga!...men en extra peng får man alltid ge! hee
 
Skulle inte beige eller gräddvitt funka?
Mias ridsport har de absolut bästa lindorna (även snygga grå-gröna) och schabrak gillar jag i följande märken:
protector
jacson
horseware.
Finns mycket på eko.

men jag tror på beige, annars kanske marin?
 
Jag TROR att det var ett Equiline jag såg i hästaffären i måndags, men det kostade 450:- :smirk: Lite för dyrt just nu, men det ursnyggt och verkade vara bra kvalitet. VERKLIGEN snygga!
 
höh? nu hittade jag en sida med FLEECEschabrak?! är det vanligt? nån som har ett sånt? tycker det skule fastna mkt på det... :confused:
 
Hööks har jättesnygga enfärgade gråa schabrak!! Lagom tjocka och bra passform också...Kostar 245:- tror jag, och det finns matchande lindor till.

Jag ska skaffa!! :d
 
beige skulle nog vara jättesnyggt! :idea: får leta lite efter ett sånt...
 
eller det grå Eskadron-schabraket som är nästan fyrkantigt på samma sida!! :love: jag blir sjuk... Jävlar skit, bodde en mil från den affären i våras :mad:
 
:love: :love: Synd att det inte fanns matchande lindor, men det var ju vit passpoal, så då går det ju med vita lindor... :cool: Inte sååå farligt dyrt heller.

Är det normalt att hålla på så här när man nästan bara rider i skogen? :o Det är ju liksom aldrig nån som ser hur snygga vi är... :D
 
Njaaa... Lite för mycket med det där broderade kantbandet... ;) Det ska vara så "rent" som möjligt, men den färgen är snygg den! :d
 
*skrattar* jamenvisst?!!! så jäkla snyggt och lätt värt en femhundring (när man har en)!
 
550 om man ska ha storlek full... :angel:

Svart med grått kantband och silverpasspoal...Mmmmm...*dreglar* :d

Eller vitt kanske...

Schalock kanske? :love:
 
själv är jag väldigt svag för alla Eskadron schabrak och Equiline dem är också väldigt bra tycker jag iaf.Sen om du gillar som jag schabrak med raka hörn eller snibbhörn som det heter så har också Mias RS sådana.
 
Mias rs har superduperfina specialschabrak. Har precis köp ett med en extra bård på. Finns ursnygga i annan modell oxå. Ska beställa två sådana snart oxå, shopoholic :D
 

Liknande trådar

Utrustning Tja, kanske en helt onödig tråd men jag gillar benskydd, lindor och boots. Har inte hittat någon liknande tråd här så startar en. In med...
2
Svar
29
· Visningar
7 219
Senast: Magica
·
Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag har ett lyxproblem som jag behöver hjälp med! Jag och stallkompisarna har bestämt oss för att ta regelbundna hopplektioner i...
2
Svar
25
· Visningar
3 278
Senast: Praefatio
·
Dressyr Behöver förnya garderoben. De färger jag har är: vit ljusblå mörkblå olivgrön ljusgrå brun svart röd ljusgrön Förra...
2
Svar
25
· Visningar
4 994
Senast: materia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp