Schabrakmärken/modeller UTAN blaffig logga?

Alexandra_W

Trådstartare
Iom nya sadelinköpet måste jag ju köpa nya schabrak. Kändes spontant som 'heeemskt tråkigt, veeeerkligen' :devil: Men NU börjar det fan kännas hemskt tråkigt på riktigt.

Jag har ju lyckats få ihop en RÖD schabraksamling liksom, och nu passar inget av dem. Så ut på jakt efter nya.

Och jag satt flera timmar igår och googlade och googlade.

Och förutom BR och Mias så hittatde jag ETT enda jäkla RÖTT (knallrött, inget mesigt vinrött) schabrak som INTE hade en gigantisk blaffa/logga och/eller som INTE hade marinblått kantband/pp.

Men vad finns det mer för märken som INTE fallit för treden med stora logos/stora blaffor till dekorationer?

Extrabonus om det finns i knallrött och utan guld eller marint i det hela.

KOM IHÅG att ni inte får länka till inköpsställen/webbutiker eller lägga in produktbilder ni inte tagit själv i tråden, då blir det reklam. Så har ni egna bilder lägg in, annars skriv märke så kan jag ju googla själv.

Sv: Schabrakmärken/modeller UTAN blaffig logga?

Mia RS har du ju redan fått med. Men det är nog det enda märke jag kan komma på! Även jag vill ha stilrena schabrak och tycker det är riktigt svårt att hitta! Har kommit över några på hööks, men de blir inte snygga efter tvätt tyvärr!

Jag vet inte exakt hur rött du har tänkt dig, men på Horze finns modellen Royal Equus (allroundschabrak, minns inte vad för sadel det är du köpt?).

JW har ju ett sammetsschabrak som är väldigt rött. Tror nog Equi-Theme har ett som är ganska rött också.

Bara för det hittade jag en till nu - som tom hade rött =) De har dock både blaffiga och mer stilrena. Men kan ju tipsa andra med. Googla fortis et liber.

Jag tar dock tacksamt emot fler tips, då X h googlande gett mig typ tre alternativ, och Mias känns väl dyra faktiskt =/ Jag är egentligen snål som fan när det kommer till schbrak och brukar ha typ 'max 300 och då jäklar ska det vara snyggt' som gräns. Men eh, tja.. jag har fått..släppa på det ;)

De jag har nu innan som är för små för nya sadeln så två är från Hööks - ingen av modellerna finns kvar i sortimentet dock och den ena är eg 'gränsfall' - fel röd färg. Sen Amigo, man kan ju inte klaga på stilrenheten där, men de är förskräckligt tunna, på gott och ont. Resten är nog faktiskt 'inget märke/okänt märke', har slagit till när jag sprungit på ett som är rätt. Redan innan ponnyn var inriden - så har tagit sina år 'få ihop' det.

Hos Exklusiv kan du beställa schabrak precis som du vill ha dom.

Ska vara allround/Hopp så det blev rätt, glömde skriva det.

Och ska var KNALLRÖTT, tomterött, illrött, kalla det vad man vill men skarpt/starkt rött.

Som det här, lite dåligt ljus men syns ju det är RÖTT ändå. Det röda som är i sadelöverdraget t ex är för mörk/mättad röd.
lillen11032633.jpg

Det HÄR är fel röd, för mörkt, och det är sån här logga jag inte vill ha. Själva 'korset' är okej men skulle velat slippa broderiet:
hullgrandee45.jpg

Horze har ju sitt chilipepparröd men det ser blaskrött ut på bild? Sen deras billigare schabrak (som verkar vara de stilrena) har jag dålig erfarenhet av? De bleks sjukt mkt i första tvätten? Gjorde ju inget när mörkgrå blev ljusgrå, men med rött så...

Equiline Octagon! :love:
Kan du beställa med vilka färger du vill. Mina Equiline schabrak ser fortfarande efter flera år nästan nya ut och blir inte sådär sladdriga som i stort sett alla andra blir. Ligger helt stilla med. Väl värt priset!

Equi-Themes var på bild iaf rätt röd =) Men fel blå :devil:

Det är liksom det som är problemet, att det inte får vara marin/guld med heller. JA, jag VET att jag är pipig. Men ska jag betala 400 kr+ för ett schabrak får det inte vara 'nästan'.

BR har ett rött med grått kantband - där nånstans börjar vi snacka idealet verkligen. Ponnyns färg/er är just rött och grått. Det går bra med vitt, svart, silver, creme, beige pp/kantband/etc men inte marin, brun, turkos eller nån annan färg.

/GnällAlex

Equiline Octagon! :love:
Kan du beställa med vilka färger du vill. Mina Equiline schabrak ser fortfarande efter flera år nästan nya ut och blir inte sådär sladdriga som i stort sett alla andra blir. Ligger helt stilla med. Väl värt priset!

Har du någon bild på deras röda?

För 'vermillion red' ser väääääldigt orangeröd ut på bild?

Ha ha, guuuud vad avundsjuk jag blev på sadelöverdraget :p Aldrig att jag skulle behöva leta i högen vilket som är mitt om jag hade ett sånt :love:

Men åter till schabraken då. Jag har just gjort det till mitt personliga mission att försöka hitta något.

Så ytterligare ett att kika på kan vara "Princess" som finns hos Ponny Pop. (kan dock inte alls uttala mig om mer än vad man ser på bilden).

Nästan inga pengar alls på Tradera, inte sett något likadant nu på senheten, men säljaren har massa andra mönster ute. Jag kunde bara inte låta bli - dels för det sticker ut, och sen så ponnyn som heter något mycket flashigare i stamtavlan köptes ju som liten tanig åring, och blev ju helt naturligt 'Lillen' och 'Lillemannen'. Han hade dock en hel del humör och attityd som liten och vi skojade om att han eg ville kallas Li(ll)emannen. Och vad kan passa 'Liemannen' bättre än ett sadelöverdrag med (RÖDA) dödskallar på ;)

Ska kika på ponnypop.

Det här börjar ju ta sig, hittat ett BR i rött med grått kantband inkl luva, och är KÄR i det röda signature från fortis et liber. Och här rasar ju förslagen in - nästa månad borde herrn ha en ny garderob om bara lönekontoret är snällt =)

Senast ändrad:

Jag tänkte direkt Equiline (vet ej om rött finns) och Mias. Jag söker med jämna mellanrum på Tradera, köper inget av de märkena till nypris :p

De är *viskar* fula... :o

Gillar heller inte sammet - tyvärr för annars så har ju JW massor med rött.

Jag håller med dig, men visste ju inte vad du hade för smak. :) Kolla på engelska eBay, där finns det massor med röda schabrak.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka