Schabraktips

GoLightly

Trådstartare
Jag har ett schabrak från Woof Wear som jag tycker ligger väldigt trevligt under min sadel, men de har inte så många alternativ som tilltalar mig så söker tips på andra liknande märken. Inte så tjocka (dvs inte för mycket stoppning), lite mer plats för manke och stilrena i klassiska färger, men gärna med någon rolig detalj. Ska ligga under en dressyrsadel. Jag har inga fysiska butiker att gå till så kan tyvärr inte klämma och känna innan jag köper och tycker att alla schabrak jag hittar på nätet ser så tjocka ut.
 
Mia RS! Du kan köpa färdiga schabrak eller så komponerar du ihop själv. Lite åt det dyra hållet (enligt mig) men helt klart värda sina pengar. De håller tvätt efter tvätt och blir inte knöliga. En bekant till mig har schabrak från henne som är ca 10 år gamla och de används än.
 
Jag älskar PS schabrak, men de är i och för sig ganska tjocka. Equito har fina och bra schabrak också och de är inte tjocka. :)
 
Jag har ett från PS som jag tycker ligger väldigt bra, samma med Lamicell där jag gillar både hopp- och dressyrvarianten. Och Cathago är också prisvärda!
 
Jag har ett schabrak från Woof Wear som jag tycker ligger väldigt trevligt under min sadel, men de har inte så många alternativ som tilltalar mig så söker tips på andra liknande märken. Inte så tjocka (dvs inte för mycket stoppning), lite mer plats för manke och stilrena i klassiska färger, men gärna med någon rolig detalj. Ska ligga under en dressyrsadel. Jag har inga fysiska butiker att gå till så kan tyvärr inte klämma och känna innan jag köper och tycker att alla schabrak jag hittar på nätet ser så tjocka ut.
Le mieux :love: aldrig mer något annat. Lätta, stadiga, bra passform, bambufoder=inget skav, prisvärda, snygga färger.

Jag har ett ES schabrak kvar för när vi ska vara festfina, alla av andra märken har jag skickat vidare.
 
Jag har ett schabrak från Woof Wear som jag tycker ligger väldigt trevligt under min sadel, men de har inte så många alternativ som tilltalar mig så söker tips på andra liknande märken. Inte så tjocka (dvs inte för mycket stoppning), lite mer plats för manke och stilrena i klassiska färger, men gärna med någon rolig detalj. Ska ligga under en dressyrsadel. Jag har inga fysiska butiker att gå till så kan tyvärr inte klämma och känna innan jag köper och tycker att alla schabrak jag hittar på nätet ser så tjocka ut.

Le mieux utan tvekan! Equiline går också bra men lite tjockare foder. Sen funkar alltid eskadrons cotton.
 
Tack för alla tips, jag ska kika runt på de ni rekommenderat! Jag är hopplöst okunnig på märken :D
 
Älskar le mieux, equiline fungerar bra och även Mias, det är dom märken som jag provat som hittils ligger stilla på min häst vid hoppning. :D har equilineschabrak som börjar vara 5-7 år gamla och först nu börjar vara lite nötta, trots väldigt många tvättar.:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 056
Senast: Badger
·
Utrustning Jag vill ha en dressyrsadel till foderhästen och funderar över vad som kan fungera, hon har en enkel rygg som tur är och normal bomvidd...
Svar
13
· Visningar
2 003
Senast: Buck
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 793
Senast: caballus
·
Utrustning Jag blir snart galen. Vi har letat och letat och letat men det tycks vara omöjligt att hitta en sadel som passar både mig och...
Svar
5
· Visningar
1 641
Senast: Larka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp