Schäfer som spyr!!

Z

Znozan

Har en schäfer hanne som spyr en del. Inte varje dag, men ganska ofta. Vanligtvis hade jag inte brytt mig om detta (våran hund tror han är en ko!!!!) då schäfrar kan spy om dom inte ätit osv.
MEN vanligen så är spyan typ grön/gul aktig, det är det inte nu. Den är brun...........

Glad förövrigt, äter när han känner för det (gorme hund, enligt honom själv!! :D), ingen feber, pigg. Aldrig varit sjuk!!!!!!
Så jag liksom begriper inte detta.
Kan det vara så att han hittat något ätbart ute i skogen som ger en sådan reaktion på magen???? Dött djur eller så??

Någon som har en bra fundering kring detta? :confused:
Vi ska till veterinären, men på något sätt känns det som att det är onödigt. Med tanke på hur bra han mår förövrigt........ men det är ju klart skenet kan bedra
 
Kan det vara lite blod i om det är brunt? Sen kan man undra varför de spyr? Min ena tik som stressar spyr ofta på morgonen. Jag tycker att jag en tid alltid stått och torkat galla på morgonen. Så jag tror att hon haft lite magkatarr. Efter att ha gått på färskfoder tills hon var fet som en fodertunna så slutad ehon spy. Trots att hon nu ätit torrfoder i över 6 månader så spyr hon inget mer...
 
Mjaeee. Stress är det inte, collare hund får man leta efter!!!!
Inget foderbyte har det varit heller!!

Problemet som finns här, det är att det ligger mycket döda smådjur ute i skogen, som han ibland får tag på. Men samtidigt så har han inte reagerat på detta sättet förut!! Möjligen haft diarré, men inte spytt.

Vi får se vad farbror veterinären har att säga. Men det är alltid intressant att höra om det är någon som haft likande problem med sin hund.

"Man lär så länge man lever" :idea:
 
nestan alla hundar hittar ätbart i skogen.
det är ju inget nytt och dom kan spy av det.
 
Det är sant, men grejen är den att det inte kommer upp något mer än brunvätska. Detta är anledningen till att jag reagerat på detta. Annars hade jag inte brytt mig, eftersom han har tendens till att spy när magen är tom. Men då är det galla som kommer, gröngul aktigt inte brunt.

Avföringen är lös men inte diarré.
 
Skulle genast åka till veterinären.

Det du nu beskriver stämmer överens med vår schäfer.

Men det blev sämre och vi åkte i till vet. Där konstaterade dom att bukspotkörteln börjat förtvina= Vanligt bland schäfer.

Så ta kontakt med en veterinär är mitt råd
 
Vad hade hon för symtom???
Det enda med våran lilla :love: är att han spyr. Inget annat!!

Vi ska till vet. i nästa vecka!
 
Det var hennes enda symptom.

Hon kräktes och hennes avföring var lösare än normalt.

Sedan blev den ännu lösare och det var då vi kontaktade vet.

Det är bra att ni kontaktar vet fort.

Våran tik fick vi tyvärr avliva 1 år efter att vi funnit felet och ofta blir utgången så.

Men nu ska jag inte skrämma upp dig i onödan, det behöver inte alls vara något allvarligt, men det är bra att en vet får kolla henne.
 
honom :D ;)

jag är hellre en nojjig hundägare och åker in en gång för mycke, än en nochalant ägare som tycker att det blir bättre snart

Våran förra schäfer fick ta bort pga cancer, han var endast tre år gammal:cry:
Så jag kanske är lite överbeskyddande........... jag vet inte :crazy:
 
Man kan aldrig vara för överbeskyddande när det gäller ens älskade djur.

Jag är precis som du gällande min vovve.

:)
 
Nä! Men sedan å andra sidan sett kan man bli klassad som hysterisk hundägare :crazy:. Vilken dom är snabba med på våran lilla klinik.
Men sedan å andra sidan sett så går jag inte dom klåparna!!!! Åker mycket hellre till Uppsala, fast jag har en bit att åka dit!!!!!!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp