Schäfer/ Västgöta spets blandning!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 82
  • Visningar Visningar 8 406
Sv: Schäfer/ Västgöta spets blandning!

Hum!
Min foder tik på 10 månader löper nu!
#Gnuggar händerna här ska kännas pengar#:banana:

Inget vi behöver berätta för hennes uppfödare/ägare eller hur?
Nog hinner jag ta en eller rent av två kullar i lönndom först :confused:

Hon uppfödaren har nämligen så konstiga idéer, hon vill att lillan ska vara röntgad både fram och bak , mentaltestad, utställd och jag vet inte allt först…
jag menar det syns ju för sjutton om hon skulle ha HD fel bara trams att röntga för inte prata om hur dyrt det är.:mad:

Så det bör ju inte vara några problem att hinna ta några egna kullar först.
Och det uppfödaren inte vet har hon ju inte ont av eller hur?

Förslag på hane till henne, hon är jättesöt och snäll, (nåja nästan då, lite spill får man räkna med eller hur:angel:)
och självklart är hon frisk.

Hon skulle tycka det var så roligt med valpar, men skynda er med förslag på en pappa hon löper som sagt, vet inte riktigt vilket dygn hon är på, men de kan ju träffas så får vi se vad som händer!
En liten hanne vore bra, man får ju mer betalt för de små!!!:D
Ras spelar ingen roll bara han är söt, samt gör sig bra på bild i annonsen!

Ja, jag håller med-så onödigt att slösa pengar på rönten och allt vad det är. Klart inte ägaren/uppfödaren behöver veta om att du tar valpar på din fodertik. Bara du hinner före henne själv så!:idea:

Asså, jag tror nog att min 7 månder gamla schäfervalp blir perfekt för din tik. Han börjar bli könsmogen så det blir skit bra om han får paras nu, så slipper han ju bli så där jobbig och trotsig ni vet, orka med en sådan hund asså!

Tillägg: Min valp är hur snygg som helst, både IRL och på bild! Se bara min avatar, han är verkligen one of a kind hund-han agerar tome på julen!!! Slå det om ni kan!;)

Sedan kan jag själv passa på att annonsera efter en hane till min pekingese tik, hon är 8½ år nu, aldrig haft valpar förr. Men hon är hur frisk och kry som helst så det blir nog inga problem, hennes lilla navelbråck lär inte heller göra någon större skada-om inget annat så är hon trots allt försäkrad. Hon är ju så himla söt med sin intryckta nos och allt, vill verkligen ha valpar efter henne så att jag själv kan behålla en! För den valpen som jag kommer att behålla blir typ en klon av henne!
Så, någon som har en hane av mindre ras för parning?:)

:rofl:

Senast ändrad:

Jo, din tomte är söt, kan du garantera att alla valparna kommer att födas med luva på örat?
Så slår vi till!!
Tänk vilken efterfråga det kommer att bli Tomte valpar!:banana:

Oh oh oh en långhårig minischäfer det är drömmen det.

Sätt upp mig på listan över köpare.:bump:

Jag har en heltokig snygging som ställer upp på avel, det hörs ju på namnet att han är som klippt och skuren för det.

Reproducera :rofl:

Sen att han är en riktig pajas och bara tokar sig det får ni på köpet.
Han är ju jättefiiiiin ju, det räcker väl?

Oh oh oh en långhårig minischäfer det är drömmen det.

Sätt upp mig på listan över köpare.:bump:

Jag har en heltokig snygging som ställer upp på avel, det hörs ju på namnet att han är som klippt och skuren för det.

Reproducera :rofl:

Sen att han är en riktig pajas och bara tokar sig det får ni på köpet.
Han är ju jättefiiiiin ju, det räcker väl?

Det är klar att det räcker med att han e fin:p

Jag har ju en Schäfer/ Västgötaspets blandning !
Våran lilla Imse , hm, hon är nog 5 år nu.. tror jag :p

Det är en väldigt söt blandning tycker jag, men dom blir små energiknippen ska jag säga! Som en schäfer med avklippta ben, det har jag hört många grr . ;)
Bild3402.jpg

Hopp hopp
http://http://i126.photobucket.com/albums/p113/Siri_album/Bild1129.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Alltså... Jag tycker ju att västgötaspetsen ska bevaras och absolut inte blandas ut med något annat etc. Tycker att de blandningar som finns har en tendens att se knepiga ut och bla bla bla.

Men den där var ju baske mig för jävla söt. :love:

Jag brukar ha humor och ironi är det bästa jag vet, men jag måste ändå få fråga:
Visst är ni väl ironiska? :confused:

Ja viss ironi finns med detta!! Men kul som tusanatt nu har sett en blandnig på riktigt!:D:banana:

TS var ironisk, ja. Jag var själv inte helt säker i början och fick bita mig i tungan tills det framkom i tråden.

Fast jag håller fast vid att Earl_grey västgötaschäfer var för jävla söt, trots att jag är jätteanti blandrasavel och extremt jätteanti blandrasavel med VGS.

Jag är inte emot blandrashundar men visst är västgötaspetsen finare som den är.

Detta var alltså ingen planerad parning, men jag tycker ändå att resultatet blev ganska sött, hon är lite lång till de korta benen, men hon har aldrig haft några problem med det. ;)

Hon ser exakt ut som jag föreställde mig att en sån blandning skulle se ut!! (jättesöt):D

Haha, ja, men när hon var valp var hon något enormt söt! Har inga bilder på det dock. Men satsa ni på den blandingen , funkar kanon , hon kan både hoppa högt och är grym på agility , vakthund funkar också, hon skäller så fort det är någon i trappuppgången :D (:smirk: )

Och den var super söt:D:love:

TS var ironisk, ja. Jag var själv inte helt säker i början och fick bita mig i tungan tills det framkom i tråden.

Fast jag håller fast vid att Earl_grey västgötaschäfer var för jävla söt, trots att jag är jätteanti blandrasavel och extremt jätteanti blandrasavel med VGS.

Håller med. ;)

Nej men nu tycker jag du är negativ här...
Se vilket psyke och till vilken nytta han är? :eek:
17292301.jpg

Och se så söt...
17292337.jpg

Va kan du mer önska till din hona?? :eek:

Åh denna jycke känner jag igen!!!! KAN intyga att han har ett OTROLIGT bra psyke!!! Mkt bra att avla på!!! :idea:

*KL*

:rofl::rofl:
Lätt den roligaste tråden på Hund på ett bra tag.

Jag har en Shih-Tzutik, hon är väääääärldens sötaste men börjar komma upp i åren nu (8 i maj) så det är väl klart att man ska passa på att föra generna vidare? :idea: Hon är jättego och snäll men avskyr barn, har bitit mamma x antal gånger (enbart vid trimning dock) och avskyr okända hundar. Män har hon också ett visst problem med, men vem har inte det? Ohjustja, glömde, hon har bettfel och för kort nos :angel:. Min pojkväns granne har portugisiska vattenhundar, hur tror ni den blandningen skulle bli?

Eller har någon annan ett förslag? Kanske någon här med lämplig hanhund? Den måste vara söt och snäll.

:p

*KL*

:rofl::rofl:
Lätt den roligaste tråden på Hund på ett bra tag.

Jag har en Shih-Tzutik, hon är väääääärldens sötaste men börjar komma upp i åren nu (8 i maj) så det är väl klart att man ska passa på att föra generna vidare? :idea: Hon är jättego och snäll men avskyr barn, har bitit mamma x antal gånger (enbart vid trimning dock) och avskyr okända hundar. Män har hon också ett visst problem med, men vem har inte det? Ohjustja, glömde, hon har bettfel och för kort nos :angel:. Min pojkväns granne har portugisiska vattenhundar, hur tror ni den blandningen skulle bli?

Eller har någon annan ett förslag? Kanske någon här med lämplig hanhund? Den måste vara söt och snäll.

:p

Men syyyyyyyynd att min hund som är en Podenco-blandning är kastrerad!! Annars är han söt och snäll. Så duuuuumt av mig att han är kastrerad annars hade vi kunna tjäna massa pengar ihop på söta valpar :idea:

*kl*

Jag har en mogen tik som skulle vara ett bra avelsdjur. Hon är snart 15 år så inga tonårsfasoner här och är en fin välstammad femvägs korsning. mamman är schäfer/labbe och pappan är schäfer/collie/old english sheepdog! Lämplig hane hade nog varit grand danois.

Indianonr4006-1.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 786
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 249
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 110
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 683
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka