schäferkennel...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare pzyhr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 660
Sv: schäferkennel...

Nej du har helt rätt:D

Cilla, jag vill fortfarande ha textutdraget för jag hittar det inte på hemsidan. Kan även meddela att "min" tik är parad och förhoppningsvis dräktig:bow:

jag kommer inte in på deras sida, men jag tror jag har hittat hunden. det är inte en av deras egna, men de har använt sig av honom. om du vill kan jag PMa namnet.

jag ska hålla tummarna för att det blir valpar och en tik till dig (för du skulle ha en tik va?).

Stryk och stryk, det är ju väldigt simplifierat att uttrycka sig så. Jag skulle snarare säga att det krävs en viss typ av hund för att bli framgångsrik inom skydd och tjänst. Det är föriga hundar, men det är mycket hund och den dagen de inte vill det du vill krävs det en del för att övertyga dem.

För egen del anser jag inte att Schäfern är för alla. En ordentligt Schäfer ska kräva kompetens hos föraren. Bruksraserna var aldrig menade att bli var mans hund. Det där med kompetens gäller dock för de flesta bra exemplar av arbetande raser. Det är inte vem som helst som reder ut en BC, Vorsteh eller jaktlabbe heller.

ja, vi lär inte bli överens om detta. jag anser att en schäfer är en bra nybörjarhund, just för att de är föriga. med "en hund för alla" menar jag givetvis inte för enbart promenader runt kvarteret, men det har jag också förklarat i den tråden där vi sist diskuterade detta ämne. schäfern måste få jobba, en hund som utvecklar problembeteenden på grund av utebliven stimulans räknar jag inte som en problemhund, eller svår hund. inte heller räknar jag hunden som särskilt svår om den testar sin ägare när denne inte har satt upp tydliga regler. för att jämföra så kan en rottis med sin självständighet, eller en belgare med sina kvicka reaktioner vara betydligt svårare. schäfern däremot, den fungerar som hundarna i hundböckerna (grovt förenklat).

jag kommer inte in på deras sida, men jag tror jag har hittat hunden. det är inte en av deras egna, men de har använt sig av honom. om du vill kan jag PMa namnet.

jag ska hålla tummarna för att det blir valpar och en tik till dig (för du skulle ha en tik va?).

Tack :) Ja du kan pma..men det kanske är Biras pappa du menar? (Finns i avelshanen Dikkos stamtavla)..Och jo, jag ska ha en tik.:D

Det finns dock ett dilemma..Och det är att få ta med hunden till jobbet eller ej. Jag jobbar som projektanställd nu och kommer antagligen behöva nytt jobb lagom till valpen är 5-8 veckor gammal..

Någon som har tips om jobb där man brukar få ta med hunden?
Det skulle handla om 2-3 dagar i veckan och ibland mindre då min sambo pluggar endast två tre dagar i veckan och är hemma resten.
Hunddagis är inget alternativ..och dagmatte..njaee...Det blir ingen hund om jag inte löser det, tänker inte ha den hemma flera timmar om dagen själv. Alla tips är välkomna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vilken färg?
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka