Schampo till hästtäcken?

Andorra

Trådstartare
Ska tvätta mina regntäcken och undrar vilket medel som är bäst? Finns det medel som återimpregnerar täckena också eller ska man spraya dom efteråt?

Sv: Schampo till hästtäcken?

Jag brukar skrubba mina med grönsåpa.. det funkar jättebra, Vet dock inte om man kan ha det i tvättmaskin (blev jag idiotförklarad nu?) Impregnering finns att köpa och vill man vara på den säkra sidan kan man spruta på det efteråt.

jag har vanligt tvättmedel när jag tvättar i maskin, brukar typ ha eldorado kulör tvätt:D

Det är nog inte det bästa för impregneringen. Undvik tvättmedel med tensider.

Kanske inte. :pJag tvättar mina utetäcken ofta, alltid med vanligt tvättmedel o impregnerar sällan/aldrig. Läcker aldrig in, har aldrig gjort :D

Om du lyckats med det och har använt ett tvättmedel med tensider - då tycker jag du ska köpa en trisslott imorgon.

Har försökt använda sökmotorn men det verkar som att många tvättar täcken i vanligt tvättmedel och det tänker jag inte göra.

Vet att det finns några olika medel på marknaden som är till för hästtäcken och de är dom produkterna som jag vill ha er erfarenhet av.

Alla märken som är till för hästtäcken fungerar likadant - de tvättar rent och är skonsamma mot impregneringen. Så mycket mer kan inte ett tvättmedel göra. Samma sak med vanliga tvättmedel (som inte är gjorda för hästtäcken) utan tensider t ex Ocean. Fungerar lika bra men billigare.

Jag vinner aldrig på triss. :p
Har ingen aning om de är med tensider eller ej men ett vanligt tvättmedel så antar att det är de. Alla jag känner tvättar med liknande tvättmedel,har aldrig hört att de kan skada.

Mollis täckestvätt tar inte bort impregneringen .. de är helt underbart :)

Om du aldrig hört att vanligt tvättmedel tar bort impregneringen på täcken måste du levt i en grotta. Det är samma sak med jackor i funktionsmaterial.

Varför tror du det finns specialtvättmedel till täcken?

Liknande trådar

Katthälsa :arghh::arghh: Katten har dragit in loppor och jag får snart panik. Hon har givetvis medel mot alla sånna där äckliga småkryp och HON...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
559
Senast: Jahopp
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Ligger här sömnlös och vakar över min lilla prinsessa. I torsdags märkte jag att hon slickade sig mycket och såg då att hon hade en...
Svar
18
· Visningar
1 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka