SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gammeln

Trådstartare
och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är så konstigt är att SD inte har varit synlig i media med sina uttalanden om att migrationen måste minska på väldigt länge men ändå ångar SD tåget på i makalös fart för att nu ta rygg på M som naturligtvis är skitskraja. Det är ju bara 3% dit :eek:. Tack vare att Kd och Fp nu säger att kostnaderna för flyktingmottagandet måste dras ned genom lägre bidrag, tillfälliga uppehållstillstånd och snabbare handläggning hos Migrationsverket samt att försörjningskrav för anhöriginvandring, villkor för uppehållstillstånd och språkkrav för medborgarskap skärps så är snöbollen i rullning vilket har gynnat SD. Kd är ute o Fp på väg ut. Bara det att SD är nästa 5gg större än Fp och ändå får inte Fp valuta för att dom vill minska kostnaderna på flyktingmottagandet. Näe, dom får allt bjuda till mer i den frågan om dom vill ha tillbaka sina %. För nu är det nog för sent. SD är på väg att få ministerposter. Att ha 19% nu och det år 3,5år till nästa val måste ju nvara rena mardrömmen för övriga partier.

Vad fan ska partierna ta sig till nu när folket börjar protestera på allvar :crazy:

FÖR NU ÄR DET HAUSSE PÅ SD
 
Den nya rekordsiffran innebär att endast 2,8 procentenheter nu skiljer Sverigedemokraterna och Moderaterna, som backar till 21,8 procent.
Nu får M se upp. Valet av AKB spädde bara på nedgången efter FRs vansinniga uttalande som kostade Alliansen valseger.
Me like :up:
 
Det kan man fundera över. Men PK media har konsekvent vägrat rapportera detta. Trots att Yougov var den enda undersökningen innan valet som låg i närheten av 12.9 %. Dom hade 12% och dom andra runt 7%. Sen blev det haksläpp på de flesta håll, hehe.
fright.gif
 
Den nya rekordsiffran innebär att endast 2,8 procentenheter nu skiljer Sverigedemokraterna och Moderaterna, som backar till 21,8 procent.
Nu får M se upp. Valet av AKB spädde bara på nedgången efter FRs vansinniga uttalande som kostade Alliansen valseger.
Me like :up:
Direkt efter FR:s tal den där ödesdigra dagen sa jag ju här att han menade att vi skulle öppna våra plånböcker. Men ingen här fattade vad jag menade. Var nog bara jag som visste vad han egentligen var ute efter. Men nu så får dom skylla sig själva. Enda räddningen är nu att sätta ett tak på hur många som får stanna här och det är bråttom nu om man vill sätta stopp på SD marsch mot toppen. Migrationsministern är ju själv öppen med att sätta ett tak. Så någonting är väl att vänta framöver.

Skulle inte förvåna mig om det bara sitter 3 partier i nästa Riksdag. Hur stoppar man ett skenande lommhört SD lokomotiv???:rofl::rofl::rofl:
 
Nu får framtida undersökningar visa om SD står kvar vid 19% av väljarstödet (vilket i praktiken borde vara 22-23%) men oavsett måste det här vara en mardröm för de övriga partierna.

Vad tror ni?
Lägger "sjuklövern" om kursen nu eller fortsätter de på det inslagna spåret?

Rent tekniskt har man stängt ute SD ifrån inflytande men frågan är hur länge de kan nonchalera var femte myndig person utan att det slår hårt mot det egna partiet?
 
Nu får framtida undersökningar visa om SD står kvar vid 19% av väljarstödet (vilket i praktiken borde vara 22-23%) men oavsett måste det här vara en mardröm för de övriga partierna.

Vad tror ni?
Lägger "sjuklövern" om kursen nu eller fortsätter de på det inslagna spåret?

Rent tekniskt har man stängt ute SD ifrån inflytande men frågan är hur länge de kan nonchalera var femte myndig person utan att det slår hårt mot det egna partiet?
Ja, KD och Fp har ju redan vikt ner sig och vill spela på SD planhalva. M är ju på väg dit medans C är ensamt kvar i båset. SD styr spelet nu även om dom inte behöver göra något själva. Så egentligen är det väljaropinionen som styr kravet att minska kostnaderna för invandringen. Ju mer % som tilldelas SD ju mer pressade blir övriga partier att göra något åt dessa kostnader
 
Om inget blir bättre kommer även min röst att förflyttas. Många med mig o invandrare.

Jag som vid ngt tillfälle har röstat på Fp är nu förskräckt o skäms över det.
Jag verkar inte bästa ensam om det. Långt ifrån.

Jag har aldrig varit politiskt engagerad förutom i Alt. 2 i kärnkraftsomröstningen i skolan o sen i EU o Euron. Nej tack till båda o har alltid röstat för en enda sak som ngt parti fjäskar om som legat i mitt egenintresse.

M. Ordnade till statsfinanserna , men nu är det mest söndra o härska.

Ja jag är för första gången allvarligt bekymrad över framtiden.
VAD lämnar vi över åt våra barn?
 
Nu får framtida undersökningar visa om SD står kvar vid 19% av väljarstödet (vilket i praktiken borde vara 22-23%) men oavsett måste det här vara en mardröm för de övriga partierna.

Vad tror ni?
Lägger "sjuklövern" om kursen nu eller fortsätter de på det inslagna spåret?

Rent tekniskt har man stängt ute SD ifrån inflytande men frågan är hur länge de kan nonchalera var femte myndig person utan att det slår hårt mot det egna partiet?

Det finns inte en chans att DÖ kommer att hålla med dessa siffror för SD. Nu är det allvar, för inte minst M. AKB må ha tagit över klubban från Fredrik men partiet ligger väldig nära att bli det 2:a största partiet. Nu är det dags för Alliansen att förhandla och gå till misstroende votum om Stefan Lövén och hans regering så vi får den representation i regering som Svenska folket röstat på.
Riksdagen är solitt borgelig och hur 37% +V kan anse att det är en majoritet är förbluffande.
 
Om inget blir bättre kommer även min röst att förflyttas. Många med mig o invandrare.

Jag som vid ngt tillfälle har röstat på Fp är nu förskräckt o skäms över det.
Jag verkar inte bästa ensam om det. Långt ifrån.

Jag har aldrig varit politiskt engagerad förutom i Alt. 2 i kärnkraftsomröstningen i skolan o sen i EU o Euron. Nej tack till båda o har alltid röstat för en enda sak som ngt parti fjäskar om som legat i mitt egenintresse.

M. Ordnade till statsfinanserna , men nu är det mest söndra o härska.

Ja jag är för första gången allvarligt bekymrad över framtiden.
VAD lämnar vi över åt våra barn?
Ja M ordande till finanserna så att Sverige var det land i EU som klarade sig bäst. Men det håller på att gå överstyr med migrationen. Bara en sån sak som att folk måste jobba tills dom blir 70år för att ha råd att gå i pension bara för att migrationen kostar oss ofantliga summor.

Sen var det det här med skolan då. Nu ska man på försök ge 100 skolor möjlighet att be betyg från åk 4. Å då var det en lärare som intervjuades i Rapport som menade på att det finns viktigare saker att göra inom skolan än detta tex ge lärarna högre lön och fler lärare till skolorna. Hur ska man kunna det när migrationen slukar så enorma belopp
 
Alliansen kan innan nästa val ledas av enbart kvinnor.
(Att KD kommer välja en kvinnlig partiledare är ingen högoddsare och, inte heller att Birgitta Ohlsson är den som tar över efter Björklund.)

Inte kan väl Löfven stå och gapa "Käbbel, det är bara käbbel" mot de fyra Alliansledarna i nästa valrörelse då?

Då går Veronica Palm och kvinnorörelsen i taket!
 
Alliansen kan innan nästa val ledas av enbart kvinnor.
(Att KD kommer välja en kvinnlig partiledare är ingen högoddsare och, inte heller att Birgitta Ohlsson är den som tar över efter Björklund.)

Inte kan väl Löfven stå och gapa "Käbbel, det är bara käbbel" mot de fyra Alliansledarna i nästa valrörelse då?

Då går Veronica Palm och kvinnorörelsen i taket!
Det kommer att blir riktigt riktigt jobbigt för Lövet. Lägg där till SD som då är Sveriges näst störrsta parti :eek:
 
Alliansen kan innan nästa val ledas av enbart kvinnor.
(Att KD kommer välja en kvinnlig partiledare är ingen högoddsare och, inte heller att Birgitta Ohlsson är den som tar över efter Björklund.)

Inte kan väl Löfven stå och gapa "Käbbel, det är bara käbbel" mot de fyra Alliansledarna i nästa valrörelse då?

Då går Veronica Palm och kvinnorörelsen i taket!

Vi får hoppas att de väljer Sara Skyttedal, där har du en ungdomsförbundare med skinn på näsan.
 
Ju större ett parti blir, ju större blir kraven på detsamma.
Hur vill exempelvis SD lösa problemet med att så många av deras väljare vill föra en protektionistisk politik i ett av de mest exportberoende länderna i världen?
Eller kan det bli så att när de andra partierna i riksdagen närmar sig SD, så närmar sig i sin tur SD, riksdagen?
För en stor andel SD;are är egentligen socialdemokrater eller moderater.
Men man anser att den nuvarande asylpolitiken är ohållbar.
Om nu SD närmar sig M för att behålla de fd moderaterna så fjärmar man sig ju från de fd socialdemokraterna och vice versa.

Det är kallt o ensamt på toppen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
76 404
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp