Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du sett Kryddans video med samlad trav? Ingen nybörjare precis och det värker i magmusklerna bara jag tänker på videon...
Den borde man visa!
Men snälla ni.
Ni kan väl ändå inte på allvar jämföra den fysiska ansträngning som orientering, längdskidor, fotboll, hockey, badminton, friidrott och liknande kräver....
med RIDNING!!!
Det blir ju fan bara löjligt.
Men visst är det en idrott.
Men detta fenomen att folk i allmänhet anser att ridsport inte är en sport är ju knappast något som SD står för eller något parti för den delen för det hör man lite var stans bland folk som inte håller på med sporten.
http://www.rf.se/ har ju en fin liten lista på bl.a. Segling, Boule, Bangolf, Dart, Biljard, Bilsport, Racerbåt, Skyttesport, Flygsport som några exempel på idrotter. Jag funderar på om de passar in på herr Rahm's kriterier för hur en idrott ska vara?![]()
Men snälla ni.
Ni kan väl ändå inte på allvar jämföra den fysiska ansträngning som orientering, längdskidor, fotboll, hockey, badminton, friidrott och liknande kräver....
med RIDNING!!!
Det blir ju fan bara löjligt.
Men visst är det en idrott.
Jag tror inte att vare sig dessa eller fotboll passar. De är alla hitförda till konungalandet Sverige av sk "berikare".
Kan jag visst det. Jag har tränat och tävlat i både terränglöpning och längdskidåkning samt ridit (dock aldrig tävlat i ridning) och det visst tusan går det att jämföra. Det handlar helt om vilken nivå man lägger sig på. Det finns många längdskidåkare som bara är ute och "lallar" i spåren precis som en del bara är ute och "lallar" på sina hästar. Lägger du dig på en hög nivå och tävlar kommer du dock onekligen, oavsett om du rider eller åker längd, behöva anstränga dig ordentligt fysiskt.
Om vi sedan går ner på "barnnivå" så ligger det väl på leknivå oavsett vilken sport du ger dig in på (som liten spelade jag fotboll och simmade också). Rätt lika i fysisk ansträngning oavsett vad du väljer. Mer lek för att skapa intresse och lust än fysisk ansträngning.