Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter
Däremot innebär det att man blir en del av det samhälle man lever i, att man i görligaste mån blir en produktiv del, bär sitt strå till stacken sas.
Den formen du beskriver är väl mer en form av assimilation dvs omsmältande, förlorande den ursprungliga identiteten.
Integration för mig, den enda form av integration jag kan svara för innebär inte det du räknar upp.Med andra ord är väldigt många helsvenskar inte integrerade, det finns massor som bryter mot diverse lagar, de flesta gör nog det ibland, och sociala koder skiljer sig beroende på vem man umgås med.
Det är nog ett fåtal som inte bryter mot ngn regel eller lag, då och då, undertecknad medräknad. Men de flesta förstår nog vad jag menar utan att varenda förseelse räknas upp.
Nej jag förstår vad du menar, jag håller med dig, vill man leva i Sverige bör man lära sig om svenska seder och bruk samt åtminstone grunderna svenska) så man kan smälta in nått så när, alltifrån att köa i affären, hur man lånar böcker på bibliotek och tar en kölapp på appoteket till att boka tid på vårdcentralen, tvätta i en tvättstuga, inte vandra naken på stan och kunna förklara för läkaren att man har ont i huvudet. De flesta har dock motsvarande regler i sitt land så för det mesta är det inget betungande.
Se där, du hajjar ju.
Integration för många innebär dock att folk ska bli mer svenska än svenskarna, skafffa volvo, villa och vovve. Heja på sverige i fotboll, fira midsommar, åka på campingsemester eller till Mallorca, äta fläskkottlet, bara gå i kyrkan när det är dop, bröllop och begravning och bekaga sig över vädret.
Däremot innebär det att man blir en del av det samhälle man lever i, att man i görligaste mån blir en produktiv del, bär sitt strå till stacken sas.
Den formen du beskriver är väl mer en form av assimilation dvs omsmältande, förlorande den ursprungliga identiteten.