SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 358
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

CillaW

Det var ovan nämnda tolkning även jag gjorde. Annars förstår jag inte riktigt varför du tog upp SDs (eller annat partis) bakgrund.
Personligen anser jag att SDs bakgrund inte är av intresse med tanke på den kraftfulla påfyllning de fått från alla andra partier.
Du eller andra behöver inte hålla med mig, ni kan mycket väl anse att SDs bakgrund är intressant men isf är vi av olika åsikt och det finns ingen anledning att döda tid på att diskutera vidare gällande historiken.

Eftersom du skrev att sd är ett nytt parti, så skrev jag att det inte är det utan har en lång bakgrund under annat namn. Det var det hela.

Vad SD egentligen är och går för kommer vi först veta 2018, alternativt 2022. Det beror på när tillströmningen planar ut.

Tyvärr så är det nog så att de kommer att etablera sig. Vilket gör det än viktigare att se till att 15% i valet blir runt 0% i inflytande. Så länge vi inte förlorat 50% till främlingsrädda, ultrakonservativa människor finns det fortfarande hopp om ett Sverige i framkant i framtiden.

Det är ganska märkligt med ett parti som har 10% av rösterna men knappt kan få fram någon som vill företräda dem. Och de som företräder har ingen koll. På nåt alls vad partiet vill. Det (SD-väljarna) är en samling av människor som vill vara motvals och antingen är på riktigt människofientliga, eller bara inte inser vad konsekvenserna av resonemanget innebär.

Men det ÄR tragiskt att 10% av mina medmänniskor tror att de delar dessa åsikter i så hög grad att de skulle välja att rösta på BSS/SD-folket.

Dina 50-70% skulle jag vilja ha en källa på, det verkar inte alls stämma med verkligheten.

Fast om man skall vara ärlig så är det väl hur partiet utvecklas som är det viktigaste.

Vi har ju en hel del andra partier som har en bakgrund som alla borde sky som pesten men som folk faktiskt glömmer idag för det är "så länge sedan"

Det är ju en aning skrämmande att i samband med demonstrationerna mot rasism att en extremvänster knivhögg en extremhöger. Tror att man skall vara väldigt rädd för det våldet som idag sprids och tyvärr har det varit extremvänstern som står för det.

Öh nej? Nazister har dödat 18 st de senaste 10 åren, vänter och terroister nada nicht noll. Ska man vara rädd ska man kanske vara rädd flr det som faktiskt är farligt?

Öh nej? Nazister har dödat 18 st de senaste 10 åren, vänter och terroister nada nicht noll. Ska man vara rädd ska man kanske vara rädd flr det som faktiskt är farligt?

Hur många av dessa 18 mord var politiska dvs där nazister mördade för att de var nazister, och hur många var vanliga mord där brottslingar eller psykiskt sjuka mördade.

För tittar man på vanliga mord så mördar nog socialdemokrater eller moderater fler än nazister...;)

men har du källa på det så...

Högerpartiet o bondeförbundet var nog mer Tyskvänliga an vad landet i gemen var 1939
Socialdemokraterna tillsammans med de borgerliga insåg att man var tvungna att kompromissa för att överleva
Nazisterna, de behöver väl ingen kommentar.
Kommunisterna applåderade Tysklands o Rysslands överfall på Polen, Rysslands överfall på de baltiska staterna och naturligtvis gladdes man åt att Kreml ville placera en kommunistisk nickedocka i Helsingfors.

Så av dagens partier så har nod,vilket jag hela tiden hävdat, kommunisterna och SD den mest stinkande tvätten gömd....

Senast ändrad:

Eftersom du skrev att sd är ett nytt parti, så skrev jag att det inte är det utan har en lång bakgrund under annat namn. Det var det hela.

Jag förstår. Det jag menade när jag skrev att det är nytt är att iom den stora tillströmningen av människor från alla andra partier så har partiet definitivt förnyats.

Tyvärr så är det nog så att de kommer att etablera sig. Vilket gör det än viktigare att se till att 15% i valet blir runt 0% i inflytande. Så länge vi inte förlorat 50% till främlingsrädda, ultrakonservativa människor finns det fortfarande hopp om ett Sverige i framkant i framtiden.

Det är ganska märkligt med ett parti som har 10% av rösterna men knappt kan få fram någon som vill företräda dem. Och de som företräder har ingen koll. På nåt alls vad partiet vill. Det (SD-väljarna) är en samling av människor som vill vara motvals och antingen är på riktigt människofientliga, eller bara inte inser vad konsekvenserna av resonemanget innebär.

Men det ÄR tragiskt att 10% av mina medmänniskor tror att de delar dessa åsikter i så hög grad att de skulle välja att rösta på BSS/SD-folket.

Dina 50-70% skulle jag vilja ha en källa på, det verkar inte alls stämma med verkligheten.

Du är en av dem som är låst på ett läge, du saknar totalt förmåga att lyssna och ta in den information som finns tillgänglig. Detta innebär att du har en syn och uppfattning om människor som inte stämmer övht. Det är din rättighet dock men att någon nämner detta för dig emellanåt kan knappast skada.

Du är en av dem som med din upprätthållande syn på att SDare är synnerligen otäcka och ondskefulla människor direkt utgör en anledning till att människor inte vågar arbeta för SD, trots att de både sympatiserar och röstar på partiet.

Det kan väl knappast undgått någon att man bör vara extra modig, tolerant och stryktålig om man ska arbeta för SD. Det är även klart fördelaktigt om man inte har familj, helst bor i bostadsrätt med brevlåda i kodad entré samt inte äger en bil, cykel eller annat som kan vandaliseras.

Den här undersökningen är från 2011 och således gammal, det finns nyare och den högsta siffran jag sett är straxt under 70%. Utan att gräva ihjäl mig så var det denna jag hittade du får hålla tillgodo med den. Känner du dig inte nöjd så får det vara så. Sågar du den med fotknölarna så får det vara så. Vill du tro att en undersökning av idag skulle visa ett lägre sympatiresultat gentemot SDs migrationspolitik så får det vara så:

http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2011/04/YouGovOpinion-Väljaropinion-April-2011.pdf

Du är en av dem som är låst på ett läge, du saknar totalt förmåga att lyssna och ta in den information som finns tillgänglig. ]

Fast haken är ju den att SD inte grundar sin uppfattning på information utan på fördomar och missuppfattningar.

Att de grottar ner sig på avpixlat och gör vad de kan för att sprida dessa fördomar gör ju liksom inte saken bättre.

Fast haken är ju den att SD inte grundar sin uppfattning på information utan på fördomar och missuppfattningar.

Att de grottar ner sig på avpixlat och gör vad de kan för att sprida dessa fördomar gör ju liksom inte saken bättre.

Och du är ytterligare en.
SD är sina väljare och att påstå att SDare inte grundar sina uppfattningar på information och fakta är verklighetsfrånvänt.

Ja jag inser det jag säger.
Varför?
Därför att jag upplevt vad systemen ställer till med.
Kommunismen i Östeuropa, Fascismen i Grekland, Spanien.

Och inser du inte det faktum samhällssituationen o ytterlighetspartiernas inflytande är kommunicerande kärl så förstår jag att du klagar.

Men vänstern är med 6,4%, inte lika påfallande som SD men ändå man siktar på samma vågmästarroll.

Monarkin och kapitalismen har ju dödat flest... lite förvånad att du inte tar avstånd från Belgien....

Det var det som var grejen, trots att det är nazister som dödar så är det inte dit resurserna går.

Landsbygdsort, troligen så men de dödar inte pga sin politiska tro.

SD är sina väljare och att påstå att SDare inte grundar sina uppfattningar på information och fakta är verklighetsfrånvänt.

Nej inte ett dugg.

men man kan komma långt med fördomar.

bara att en ledande företrädare driver avpixlat är väl bevis nog.

Nej inte ett dugg.

men man kan komma långt med fördomar.

bara att en ledande företrädare driver avpixlat är väl bevis nog.

Gissningsvis kommer minst 10% av svenskarna troligen rösta på SD 2014 och det är väldigt få av dem som tillhör partitoppen, eller ens partiet.
Att man skulle komma långt med fördomar är en erfarenhet jag inte delar med dig.

Gissningsvis kommer minst 10% av svenskarna troligen rösta på SD 2014 och det är väldigt få av dem som tillhör partitoppen, eller ens partiet.
Att man skulle komma långt med fördomar är en erfarenhet jag inte delar med dig.

Tja, Hitler hade väl drygt 30%?

Men visst, hur vill SD stödja muslimerna i Sverige att bygga fler moskéer?

Riktade byggbidrag? Underlättande av minareter?

Tja, Hitler hade väl drygt 30%?

Men visst, hur vill SD stödja muslimerna i Sverige att bygga fler moskéer?

Riktade byggbidrag? Underlättande av minareter?

Otroligt märklig fråga.
Menar du att Sverige är sekulariserat pga fördomar?

Fördomarna och faktafelen är otroligt frekventa inom just det partiets politik, framförallt hos en stor del av väljarna som inte faktakollar så noga. De som debatterar flitigast på flera av de "sverigevänliga" forumen är oftast mest ute och cyklar, inte sällan stöter man på helt fantastiska konspirationsteorier.

Men, desto lättare blir det ju att sticka hål på argumenten. :)

Men hur ser du då på de som representerar SD?

På kommunal nivå, ser vi ju med rätt jämna mellanrum helt osannolikt korkade puckon, som då är förstanamn på listorna i kommunalvalen runt om i landet. Så korkade och okunniga politiker ser vi oerhört sällan från andra riksdagspartier, inte på någon nivå.

Och det är företrädarna, de bästa man har lyckats hitta för att företräda partiet kommunalt.

Dessutom står påfallande många kommunfullmäktigestolar i landets kommuner tomma den här valperioden, därför att SD inte ens har lyckats hitta puckon av det ovan nämnda slaget som kan företräda partiet.

På riksdagsnivå har det ju också varit minst sagt problematiskt.

Om du tycker att de här personerna grundar sina uppfattningar på information och fakta, så begriper jag faktiskt inte vad du menar med det uttrycket. Flera av dem framstår ju inte ens som läskunniga, skulle jag säga.

Följer du med överhuvudtaget i samhällsdebatten?

SD grundar sin politik på att invandringen är det som skapar alla andra problem. direkt och indirekt. Minskar man den till noll, upphör problemen. Så långt är alla företrädare med i matchen, för det är därför de röstat SD och engagerat sig. Så fort frågan uppenbart inte kan besvaras med att minska invandringen, blir det antingen (1) Öhh, (2) eller jo, det är invandringens fel genom tre logiska tankevurpor som framställs.

Så agerar inte andra partiers företrädare.

Det ÄR ett gissel att vara ett enfrågeparti där allt handlar om att maximera konflikterna mellan olika etniska grupper av människor och när man dessutom lockar till sig mestadels Sveriges minst begåvade medborgare (enorm överrepresentation) så får det de här konsekvenserna.

Man baserar inte sina uppfattningar på verklighet och fakta. Det handlar mycket om att man inte accepterar verklighet och fakta, utan hänför sina argument till diverse konspirationsteorier och påhittade verklighetsbilder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 591
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka