SDs Trollarme

Nebraska

Trådstartare
Idag avslöjar ECT att SD har en avlönad arme av nättroll. Alltså, det upptäckte vi ju här på buke ett par valrörelser sen? ( stackars de satar som blev tilldelade buke 🤣) . Men att det skulle ta så lång tid att avslöjas är väl ett underbetyg till journalister.
 
Senast ändrad:
Att de har en trollarmé har ju varit fullständigt uppenbart ett tag. Men inte att de är avlönade. Och inte så lätt att avslöja heller tänker jag. SD är väl inte landets mest öppna och demokratiska organisation.
Att de får anfallsorder från Åkesson var ju också pikant. Nu har deras draksådd verkligen börjat ge skörd, det fick vi besked igår senast då mordplanerna på Lööf avslöjades. Nu jobbar Sd med sina nya kompisar borgarna med att förneka allt.
 
Idag avslöjar ECT att SD har en avlönad arme av nättroll. Alltså, det upptäckte vi ju här på buke ett par valrörelser sen? ( stackars de satar som blev tilldelade buke 🤣) . Men att det skulle ta så lång tid att avslöjas är väl ett underbetyg till journalister.
Jag tänker att en anledning till minskad journalistisk bevakning är hur systematiskt SD använder mycket allvarliga hot (tex om mord och våldtäkt) mot journalister som granskar dem.

Mycket tydlig video i frågan.
 
Putsad fasad och dold agenda, hot och våld, ett "demokratiskt parti"; Hitler 1932. Slående likheter, där är blueprinten.

En Trojansk häst i Sveriges riksdag.
Blir det en misslyckad kupp nästa år så tar jag definitivt på mig en foliehatt :cautious:
 
Det är bara att titta på vilka användare som dyker upp vart fjärde år och bara är aktiva och startar trådar, inom snäva parametrar så är det ganska klart vilka de är. Hmm, undrar om jag kan få pengar från SD om jag skriver att alla muslimer ska ut från Sverige och klimatförändringar är bara Greta och hennes kompisar som vill ha uppmärksamhet? :idea:

Sedan finns också Putte med på ett hörn. Det finns svenska partier som har varit mycket bundis med honom, lånat pengar, och mycket motvilligt på sista tiden sagt något lamt om att han not inte borde invadera Ukraina men det finns faktiskt farligare fiender!

Ärligt tror jag inte de sätter sina bästa troll på buke eftersom jag tar för givet att de gjort en någorlunda kartläggning av demografin här.
 
Spexigt ändå att om man driver trollkonton på betald arbetstid får man lite ledigt och sen kan man jobba som pressekreterare inom partiet. Det är dock inte hos SD som det sker utan hos Sveriges största parti.
 
Är det Johannes Svensson du åsyftar? De länkar som utmålar honom som troll är samnytt (högerextremister) vars utgivare Mats Dagerlind dömts för grovt förtal efter att ha utmålat en DN journalist som misstänkt jihadist. Samt Fria Tider som även de pekar ut Svensson som ett S-troll. Inte direkt tillitliga källor.
 
Är det Johannes Svensson du åsyftar? De länkar som utmålar honom som troll är samnytt (högerextremister) vars utgivare Mats Dagerlind dömts för grovt förtal efter att ha utmålat en DN journalist som misstänkt jihadist. Samt Fria Tider som även de pekar ut Svensson som ett S-troll. Inte direkt tillitliga källor.

Om det är mig du frågar så är det inte det. Jag avser dock inte att hänga ut personen vid namn. Han verkar ju ha erkänt och blivit avstängd men är nu pressekreterare för en socialdemokrat.
 
Putsad fasad och dold agenda, hot och våld, ett "demokratiskt parti"; Hitler 1932. Slående likheter, där är blueprinten.

En Trojansk häst i Sveriges riksdag.

Det här är allmänt känt för de som var med under andra världskriget och har någon aning om hur Hitler tog över. Man tvingades ta in ett "demokratiskt" parti som sedan tog över fullständigt och påverkade hela vår värld.

Jag har invandrad familj som flydde hit och de är fruktansvärt medvetna om hotet från ett sådant här parti. Det är så likt att det är skrämmande. Och det mest skrämmande är att det har gått så lång tid att många glömt och andra inte ser hotet.
 
Ja, det är riktigt skrämmande. För den som upplevt det tidigare måste det vara obeskrivligt otäckt. Tycker det beskrevs så tydligt i videon här ovanför; just att de försöker putsa fasaden och framstå som "ett vanligt parti" tills de når makten; precis så som Hitler gjorde. Sen gick det rasande fort att demontera ner demokratin.
Och detta med hjälp att maktlystna högerpartier som tror att de ska kunna kontrollera dem.
SD har ju sagt rakt ut att de "anpassar retoriken" tills de når makten. Envist, målmedvetet. Det är historielöst att inte förstå och ta avstånd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·
Juridik & Ekonomi Jag har mycket liten erfarenhet av att ta lån men nu har sambon och jag stött på så pass mycket patrull i senaste låntagarsvängen att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 012
Senast: Tualma
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 929
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp