.se adress

Blueeyes

Trådstartare
Tänkte registrera en .se adress, men vad sjutton, jag fattar ingenting. Man måste välja någon registrar, vad sjutton är det och vilken ska man välja? :confused:

Sv: .se adress

Det är väl att du måste välja nånstans att HA din domän. T.ex. one.com, loopia eller vad det nu kan vara för ställe. Gör också beställningen direkt från den du valt, annars kan det bli överflyttningskostnader som är onödiga.

lite halvt kl

Njae, registrar är återförsäljare som säljer domännamnet till dig. Fram till något år sedan kunde man bara köpa dem från ".SE", vilket man fortfarande har möjlighet genom ".SE Direkt", men vill man ha webbutrymme också kanske det underlättar administration och betalning att även köpa domänen genom samma webbhotell :)

Senast ändrad:

förslagsvis åter du din webbhotell-host att administrera ditt .se domän. .se gjorde om det hela för några år sedan för att slippa sköta administrationen själva. De satte en oförskämt hög kostnad att betala för domänet om man inte lät webbhotell sköta det.

Har du tänkt köpa webbhtell oxå ller bara .se adress?

Om du ska köpa hotell så gör du båda sakerna på samma ställe :)

Köp den från nåt lämpligt webbhotell. Det finns ju flera. Binero är min favorit, men Loopias system är också bra, sen finns det ju hur många andra som helst.

Som en liknelse, din fråga är ungefär "men hur vet jag var jag ska köpa mina nya strumpor?" Tja, det finns ett antal klädbutiker - välj en, det spelar nog inte så stor roll faktiskt. ;)

Jag har byggt hemsidor på freewebs.com förut, jag bygger mycket på htmlkoder, är det något webbhotell som är bättre än andra på den fronten? Skulle ju vara jätteskönt att bygga och köpa .se adress på samma. Gulliga ni är som svarar, är bara så ovan med det här :P

Jag har byggt hemsidor på freewebs.com förut, jag bygger mycket på htmlkoder, är det något webbhotell som är bättre än andra på den fronten? Skulle ju vara jätteskönt att bygga och köpa .se adress på samma. Gulliga ni är som svarar, är bara så ovan med det här :P
Jag köper hos one.com. För drygt 400 kr. får jag se-domän + webbhotell och inom 24 timmar kan jag logga in och ladda upp: har varit One-kund i fem år, har haft adress under flera olika toppdomäner (t.ex. .se) och har aldrig haft anledning att klaga. Sakerna funkar och en gång om året (eller fler, om man har flera domäner) hör de av sig via mail och vill ha lite pengar.

För tio år sedan köpte jag en domän utan webbhotell som jag pekade mot platsen där jag hade min hemsida - DET var fruktansvärt dyrt, men jag vet inte vad samma tjänst skulle kosta idag.

html stödjer alla webhotell.. börjar vi däremot prata databaser och annat så finns det skäl att välja med mer än bara plånbok.

tja.. one.com fungerar ypperligt om man bara vill ha en sql databas.. vilket för många är begränsat. Speciellt om man vill köra ett demosystem live samtidigt utan att behöva ha dubbelt i databaser.. men smaken är som baken, för de allra flesta är one.com fullt tillräckligt och jag har varit kund där, nöjd sådan bortsett mailen som är pop3... pop3 år 2010! väldigt omodernt.

Även där funkar one.com ;)
Men smaken är som baken, delad :grin:

Det beror på vilken typ av databas... de har, vad jag vet, bara MySQL, liksom de flesta billiga webhotell som bara stödjer php t ex. Binero är min favorit om man använder typ .NET och MSSQL. Loopia är också bra.

Men ska man bara ha ren html och inga "konstigheter", då funkar vilket billigt webhotell som helst egentligen. Själv har jag använt cliche och tyckt det funkat bra. One har också funkat bra, men har tyckt att deras support är lite snorkig, men det kan ju ha varit otur.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Bakgrund - har liten enskild firma och merparten (nästan alla) av intäkterna betalas med swish på plats. Har tidigare haft en...
Svar
18
· Visningar
981
Senast: soom
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: fejko
·
IT & mobiler Mina Google-skills är otillräckliga. Igår kväll fick jag notiser om att en vän/bekant hade lämnat flera gruppchattar som jag är med i...
Svar
6
· Visningar
529
Senast: Masqueradee
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 059
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31