Se bra ut på träning?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare akktern
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 59
  • Visningar Visningar 3 097
A

akktern

Hur noga är ni med att se fina ut när ni ska träna? Jag är jättepetig och ryktar hästen jättefint och har putsat all utrustning, rent o fint shabrak, rena ridkläder gärna matchande me shabrak. (är hoppryttare)
Har funderat lite på om jag är överdrivet petig... ;)

Självklart! :D

Ren och välfriserad häst, vita lindor, snyggt schabrak och putsat träns.

Jag själv har tyvärr inte så mycket att välja på, men jag gör iaf rent skorna och tvättar kläderna till träningen.

Då skulle jag nog aldrig orka åka och träna om jag skulle putsa grejerna och hålla på :crazy: varenda gång. När jag åker och tränar dressyr är det visserligen nästan bara tränaren själv som ser mig, så det är inte så himla noga.

Visst, jag brukar ialla fall ta på mig rena kläder för att det ska se någorlunda okej ut. Håller på och matchar osv gör jag inte. Däremot brukar min utrustning matcha omedvetet oftast, i och med att jag gillar blått och marinblått så går mina ridkläder och chabrak oftast i dessa färger.

Nä, det skulle jag nog inte heller, men jag har ju flera träns, så det är ju bara att hugga det som inte är så mycket använt sedan det gjordes rent. Jag har ju syntetsadel också... ;)

Sen har jag som du, inte så många olika färger att välja på, så jag behöver inte lägga ner sååå mycket jobb på att få ihop saker som passar ihop.

Det lät nog mer avncerat än vad det egentligen är... :D

Jag är väldigt noga. :) Även om jag bara rider hemma osså. ;) Men speciellt på tävling/träning förståss.
Ren utrustning, matchande grejjor osv.

Jag vill gärna matcha schabraket och kläderna. Tar dessutom tävlingstränset och tävlingskydden som är rena och snygga till "offentliga" träningar.

NOGA :D eller inte jämt ibland hinner ja inte ,
Och om ja bara tränar för mig själv på hemmaplan är jag väl lite sisådär , men kommer tränaren så ska allt va snyggt och prydligt , :D

Alltid! Nytvättade benlindor & schabrak, matcha kläder till schabrak/kantband/passpoal eller liknande. Snygga kläder och tajt på överkroppen så det syns hur man sitter osv.
Hästen får gärna vara nyfriserad och tvättad dan innan så han ser snygg och prydlig ut.
Klarar inte av människor som inte bryr sig hur de o hästen ser ut när det är en bortaträning så att säga. Färger som skär sig, smutsiga skydd m.m. :crazy:

skönt att det inte bara är jag som är så! :) Håller med om att skitiga skydd ser hemskt ut, bara för ja är så petig själv så tänker jag på hur alla andra ser ut :D Har väl blivit lite miljöskadad när jag har jobbat i försäljningsstall då allt ska vara tipptopp! ;)

Jag matchar jämt mina kläder med hästens.. även om jag bara är i stallet, eller är ute och rider hemma, men jag ahr aldrig varit på någon träning ännus å jag vet inte om jagskulle smörja sadel/träns före det.. men det skulle jag nog.
Allt ska ju vara så perfekt..

jag är noga, det är ju kul att se till att all utrustning är fräsch och ha matchande färger :D

Beror på vad det är för träning...
Är det bara vardagsträning, spelar det inte så stor roll, men
det ska ju vara rent och snyggt om jag säger så...
Är det större träning med kändare tränare, lägger man
såklart ner mer tid, och förberreder.

försöker matcha kläder, schabrak, fixar rent skydden dan innan. bortaträning är ja mkt petigare än träning på hemma klubben..

Klart ;) Fast jag har blivit himla mkt slöare nu för tiden :o För bara ngt år sedan så skulle allt vara nytvättat, putsat osv. Kunde ta tre timmar att få ordning på utrustningen :eek: För att inte tala om när alla terrängskydd skulle skrubbas i badkaret med schampoo för att bli rena, efter VARJE gång :eek:

Nu är det matchat och rent, men inte alltid nyputsat ;)

Helt, rent, prydligt och matchat ska det vara...

Jag och Fraggeln på träning i sommras:

5_2.jpg

hästen är jag supernoga med att den ska vara ren o fin. jag själv brukar dock vara väldigt dammig o smutsig efter att ha putsat på hästen som en tok innan :smirk:

Jag är noga med att jag ser hel och ren ut. Jag putsar inte lädret till vanliga träningar om det inte är jätte länge sen jag gjorde det. Jag försöker matscha mina kläder med skydd/lindor och schabrak. Jag vill se prydlig ut utan att överdriva!

//Alice

Då skulle du nog inte klara av mig då, jag har ett ljuslila svansskydd till ett svart fleecetäcke :D
Det är det bästa svansskydd jag haft, men jag kan inte hitta det inte i nån "neutral" färg så jag får skämmas tills jag hittat ett.. :smirk:

Annars brukar jag också vara ganska noga med putsade, tvättade och matchande saker.

Jag blir som tokig när jag ska till träningar med mera! Ska jag och hästen synas offentligt ska allt vara i topptrim!!!

Fast jag köper inte så mycket olika färger, Jag har vissa favoritewr som jag offta återkommer till, Tex mossfrönt på fux, eller vinrött till brunhäst! sen går alla mina ridläder i naturfärger som brun, biege och så vidareså har jag tröjjor i mossgrönt och vinrött! bara att slita en tröja som matchar shabraken och benlindorna!

Sen är ju nytvättat vitt det absolut snyggaste som går på en häst ;) fast man kan ju inte dyka upp och se likadan ut varje gång (med vita lindor och shabrak) då fattar ju folk hur petig man är :angel: :angel:

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt... 2
Svar
21
· Visningar
2 002
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 052
Senast: Mia_R
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 390
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 761
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Bergsyra