Second opinion

Jag är så rädd att medicin skulle ge mig en ångestattack som inte går att uthärda eller komma ur. Bara tanken är ångestframkallande. Jag tål inte ens för mycket mörk choklad.

Min ena syster har add och hon medicinerar. Det hon märkte när hon började med medicin var att hon började diska. Så medicin gav henne tydligen en välbehövlig spark i baken.
Om du får en medicin är det ju för att du behöver den, jämför inte med kaffe och choklad för det är helt andra substanser som inte hjärnan har brist på.
Om du tex talar om add-medicin är det väldigt kort verkningsgrad av dem, de med lång verkar varar en arbetsdag ca medan andra kan vara ett par timmar per dos bara. Det är alltså inget du behöver ha ångest över att prova utan behöver du den så kommer du tycka att det är fantastiskt och i annat fall kanske du inte behöver det.
Var dock beredd på att många får huvudvärk i början men det går över efter ett par veckor.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
624
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Är det någon som gjort en npf utredning hos ett privat företag? Rekommendationer, avrådan från visst bolag, om det hjälp att få... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 705
Senast: Tantan
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 516
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen... 2
Svar
31
· Visningar
2 651
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner