Problematisk

Trådstartare
Är det nån här som har erfarenhet av selar från Dog Copenhagen? Vad är er erfarenhet av dem? Hur är de i passform, hållbarhet, stadga osv jämfört med Julius K9?
 
Jag har både Julius K9 och D.O.C.
Föredrar D.O.C då den lämnar bogar och bogblad fria, smal bröstplatta som inte skaver mellan frambenen, samt fritt bakom armhålan.
Samt att det finns fäste för kopplet på bröstet också.

Jag har inte fått Julius att sitta stabil på min hund, upplever att den kasar från sida till sida på promenaderna.

Numera använder jag Julius endast för nosework och D.O.C till alla andra aktiviteter/promenader
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 189
Senast: AnneB
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
534
Senast: Silje
·
Övr. Hund Har ni några tips på sele till mindre hund(chihuahua ca 4kg) ? Tycker det är så svårt att hitta någon som sitter bra. Har provat många...
Svar
11
· Visningar
1 165
Senast: LECH
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 564
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp