Bukefalos 28 år!

Sele till sheltie valp och vuxen

enilorak

Trådstartare
Vilken storlek i hundsele (för koppel) passar en sheltievalp och vuxen sheltie?

Tips på hundbur för sheltie till bil (volvo)?
 
Rasen skiljer sig oerhört mycket i storlek så det bästa är att åka och prova sele.

Jag har en dubbelbur från MIM till mina två shelties :)
 
Jag håller med @nordingran :)

Min hund skulle inte kunna ha samma sele som sitt halvsyskon från samma mamma. De skiljer fjorton kilo i vikt :D

Tycker dock att jag sett selen zero dc shorter rekommenderas många gånger om man funderar över modell!
 
Vi hade en Rukka Form i storlek XXS som är mycket ställbar. Tanken var att han skulle ha den hela livet, men vips hade han vuxit ur den! (Alla trodde att han skulle bli en ganska liten hane men nu rände han iväg och blev ca 40 cm). Men den var ändå jättebra att ha under den växande perioden.

Fast de första veckorna hade vi en Trixie bilsele för katter. :laugh::love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 675
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
458
Senast: Sel
·
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 572
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 331
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp