Selmått för liten B-ponny

Sv: Selmått för liten B-ponny

OMG okej där kan vi börja snacka, hahaha


Om jag tänker såhär, nu är jag väldigt inne på en Drive out Diplomat. Den snygga ergonomi-bröstan kan jag ju beställa från USA löst, eller är det fult att blanda seldelar?


hp249tb.gif
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

Tror den där bli för svängd. Han är ju inte SÅ trång :)

Jag tycker det är helt ok att blanda selar sålänge det är enhetligt :)
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

Hmm... Du kanske har rätt. Finns denna också, standarden:

hp232tb_2.gif
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

Den ser betydligt rimligare ut :) Det är ju inte bra om det blir för mycket heller för då är det lätt att det blir punkttryck.
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

Haha, jag vet. Ett litet missfoster. Var på en föreläsning med en av de främsta inom körning, från Holland. Han sa att ALLA hästar kan ha vanliga, raka bröstor. Heh, ville gå fram och visa en bild på denna ponnyn.
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

Jag kan nog ändå förstå Holländaren för jag gissar att det här med ergonomi-bröstor är ganska nytt och vad gjorde man innan liksom?

Men när man ser hästar som den du visar bild på, ja då undrar man ju verkligen hur dom gjort innan?! Haha. Jag kanske ska ta hem deluxebröstan här ovan till dig istället när jag tar hem standardbröstan till mig (jag går nog på fjordtokan och tror deluxen blir för svängd för min ponny) :D
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

kl


Nu har jag två selar kvar på listan. En läder och en syntet/läderimitation.

För och nackdelar?

Smörja lädersele = tummen ner

Om olyckan är framme = tummen ner för syntet


Hur är det med Hållbarhet läder vs syntet?

Vilken är lättast att laga om det "går en söm"?

Något mer att tänka på?
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

Det tar mig ungefär lika lång tid att smörja en sadel som att smörja min lädersele. Värre är det med fjordingens sele den är ju 3 ggr så stor.

Tror att lagningarna borde vara lika enkla men är inte säker :)
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

Jag smörjer min sele typ en gång om året och då används den 6-10 gånger i veckan ungefär. Har haft den i 4 år. Nemas problemas.
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

Alltså nu var jag SÅ nära att beställa en Drive out Diplomatsele igår.... Men... Den är tillverkad av indiskt läder eller? Tillverkas den även i indien eller?

Någon som vet? Hur är kvaliten egentligen? Jag har fått för mig att alla billiga märken på saker och ting görs i "indiskt läder" och så undrar jag vad det är för djur? Inte får dom slakta kor där eller?
Oxar kanske?
 
Sv: Selmått för liten B-ponny

Ideal görs mig veterligen i holländskt läder, men tillverkas i Indien för att få ner kostnaderna.

Drive Out bör veta var selen/lädret/tillverkningen kommer ifrån :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp