Semester i Värmland

Sar

Trådstartare
Vi kommer att semestra i Värmland i sommar och jag vill gärna få lite tips om trevliga ställen att besöka. Vi vuxna gillar byggnadsvård, herrgårdar, trädgårdar, loppisar, trevliga matställen m.m. och barnen (3,8,8) gillar bad, äventyr, trevliga lekparker m.m. Vad rekommenderar ni? Boende är redan fixat (Kil).
 
Sv: Semester i Värmland

Vattenlandet i Sunne. Har själv inte varit där, men har hört att det ska vara bra. Sedan finns ju Mårbacka, helt klart sevärt om man inte har varit där förut.
 
Sv: Semester i Värmland

Du har också en fin badplats i Kil, Fryksta, och en i Deje (nära), Skivtjärn.
 
Sv: Semester i Värmland

Tack, får jag bara möjlighet tittar jag förbi!:)
 
Sv: Semester i Värmland

Gillar man mat och byggnader så tycker jag att man ska åka till Grythyttan och gästgiveriet där. Käka middag (eller lunch) och bara njuta av omgivningarna. Ta med er badkläder för det finns massor med sjöar runt om som är väldigt trevliga. Tex Remmen.
 
Sv: Semester i Värmland

Karlstad har sitt Mariebergsskogen. www.mariebergsskogen.se och dær finns det mesta som barn kan ønska sig... Stor lekplats, naturrum med bl a en uppstoppad varg, ett litet tåg som tuffar runt i parken och som man får åka med, lillskogen med alla fina djur mm.

Sjælv bor jag utanfør Arvika. Arvika ær en mysig stad men jag har inte funderat så mycket på vad barn kan gøra dær... Sågudden finns ju med lekplats och lite djur och så førstås. Vælkomna hem till mig på en fika om jag ær hemma! Att mata mina høns kan ju alltid roa barnen en stund.
 
Sv: Semester i Värmland

Alsters Herrgård med museum över Gustaf Fröding där det också finns en restaurant med mycket god mat.
Von Echstedtska Gården.
Klässbols linneväveri.

Lars Lerin-museum i Karlsad om man är intresserad av konst.
I Arvika finns också konstmuseum med hyfsad kvalitet.

Beroende på datum och intresse: tredagars westerntävling utanför Karlstad 19-21 juli.
 
Sv: Semester i Värmland

Ja, kom hit! :D

varmland.se finns massor av event och annat samlat :)

Sunne är fantastiskt bra på turism dagtid.
(Och snälla raggare nattetid. :D)
 
Sv: Semester i Värmland

Tusen tack för alla tips och inbjudningar! :love:Jag kommer att skriva ut tråden och planera semestern efter den!
 

Liknande trådar

Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
982
Senast: Stinaelin
·
Fritid Vi åker till Halland i sommar. Vi har aldrig semestrat i den delen av landet tidigare så nu är det dags! Ge mig dina bästa tips på...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 437
Senast: golit
·
Fritid Det ser ut som att vår husvagn har förolyckats i ett takras :( Vilket gör att vi oundvikligen behöver köpa en ny vagn om vi ska tro att...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Fetaost
·
Äldre Hej! Funderar på att hyra en stuga en vecka på Gotland till sommaren. Lite frågor :) * När ska man inte åka dit? Almedalsveckan har jag...
Svar
5
· Visningar
683
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp