Sen julklappstips-tråd

voltis

Trådstartare
Kommer fira en sen jul med två killar 4,5 resp 2,5 år nästa vecka.
Vad kan sådana killar tänkas gilla?

Den större har börjat intressera sig för bokstäver, är rätt finurlig och gillar även att rita och sånt. Älskar tv spel, men det vill jag inte köpa ännu.
Tänkte på ngt vanligt brädspel. Men vad?

Den lilla gillar lego, men tror han fått massa sånt till jul redan. Annars gillar han alla slags djur.. Några tips där?

Alla tips mottages tacksamt, svårt när man ej har egna barn! Förr fick de mkt kläder när jag jobbade med barnkläder, och då var de mindre också och gillade allt de fick hehe.
 
Sv: Sen julklappstips-tråd

Till den stora kanske du kunde köpa det där Alfabetsspelet från Fem myror är fler än fyra elefanter? Jag minns inte exakt vad det heter, men min tjej älskade att spela det när hon var mindre. Annars som en kombination finns det ju pysselböcker, typen Jag lär mig läsa/skriva/räkna osv. De finns ju i olika ålderskategorier. Jag tycker de brukar vara ganska trevliga. Målarböcker funkar ju alltid. :) Geomags?

Till den mindre kanske lite lera och formar skulle uppskattas? Eller en bunke djur att leka med? Brukar finnas i påsar med bondgårdsdjur/zoodjur eller så. Nån bok om djur?

Vet inte hur små de kan vara för olika experiment, min dotter är ju 7 och sen förra året har hon fått Little Einsteins olika experimentlådor som hon tycker är jättekul. Hon och sambon bygger allt ifrån tjuvlarm till hackar fram ädelstenar till experiment med magneter. Vi tänkte att hon skulle få nobelpris när hon blir vuxen. :D Som tur är så är sambon ingenjör och intresserad av sånt, själv är jag helt ointresserad...
Lycka till med shoppandet i alla fall :)
 
Sv: Sen julklappstips-tråd

Hehe satt just och kollade på det där Fem myror spelet, lära om bokstäver http://butiken.svt.se/system/search/product.asp?id=410 kan det vara det?? Tyckte det verkade perfekt för den större killen! Kanske även lägga till deras pysslebok som finns och kanske några fina egna pennor.

Lera till den mindre funkar ej, för den större äääälskar lera det är hans grej (fick en hel hink av oss senast hehe).
 
Sv: Sen julklappstips-tråd

Kommer fira en sen jul med två killar 4,5 resp 2,5 år nästa vecka.
Vad kan sådana killar tänkas gilla?

Den större har börjat intressera sig för bokstäver, är rätt finurlig och gillar även att rita och sånt. Älskar tv spel, men det vill jag inte köpa ännu.
Tänkte på ngt vanligt brädspel. Men vad?

Den lilla gillar lego, men tror han fått massa sånt till jul redan. Annars gillar han alla slags djur.. Några tips där?
Beror lite på vad det ska kosta.

Till den stora kanske pysselböcker kan vara något? (som målarböcker men med lite pyssel i) Kanske såna med bokstäver i, det finns massor med varianter.

Den lilla kanske skulle uppskatta en samling bondgårdsdjur eller nåt?

Det behöver inte vara varken dyrt eller avancerat för att uppskattas av barn.
 
Sv: Sen julklappstips-tråd

Till den stora kanske pysselböcker kan vara något? (som målarböcker men med lite pyssel i) Kanske såna med bokstäver i, det finns massor med varianter.
.

På Willys har de också lättare böcker för 2½-3-åringar där man "bara" ska klistra upp klistermärken på djur på rätt ställe. Perfekt för barn som är för små för att skriva/rita tillräckligt bra men ändå också vill ha en pysselbok som storasyskonet :idea:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 943
Senast: jemeni
·
Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 200
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 328
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp