Senskydd eller damasker..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elemmírë
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 809
E

Elemmírë

Jag en äldre häst vars ben jag gärna vill skydda när jag rider, mot onödiga slag och stötar. Va bör jag välja... Senkydd eller frambensdamasker? Bak kommer jag ha strykkappor, då hon stryker sig av och till, är det bra? Eller ska jag ha damasker där med?

Sv: Senskydd eller damasker..

Jag kör md senskydd, jag tycker inte att strykkappor skyddar mot annat än just strykningar.
Senskydden ger bra stöd mot senan och skyddar rätt bra mot strykningar oxå.....

Vid hårdare arbete så är det lidor som gäller här...

Vilken storlek ska man ha då? Jag har en d-ponny.. Tänker på när det bara finns ponny eller full att välja mellan??

jag skulle satsa på noprenskydd, de ger lite mer stöd o skyddar hela benet, en D pinny har S-M beroende på hur långa o grova skenben den har.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Elo
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka