senskydd till D-poony?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Filur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 865
F

Filur

Vad har ni för senskydd på era D-ponnier? Vilket märke och storlek?

Sv: senskydd till D-poony?

Om man tar tex Eskadron, som ju tyvärr inte har cob på sina skydd, där vet jag D-ponnyer som har ponny i dom skydden o andra D-ponnyer som har full.
Beror helt på hur stor D-ponny du har, hur långa/kraftiga ben den har.
Kan vara möjligt att man kan behöva ha ponny på framskydden o full på bak, eller tvärtom. Kanske kan se lite konstigt ut men men :smirk:

Vet inte om det finns cob i så många skydd ö h t?

nej jag tror inte att det finns så många skydd i cob. har sökt ett par bakbenskydd i cob i typ 100 år, men hittar inga..
olympic tror jag framskydden heter, stl. cob.. :)

ett par bakbenskydd från börjes i full var gigantiska på henne..

det är väl bara att prova olika märken gissar jag, om man har möjlighet dvs..
:crazy:

knasigt.

i mina eskadron har jag ponny och i veredus M (men dom är lite för stora, så S hade vart mer lagom, ska köpa nya)

Hej ! jag har inget speciellt märke men jag har small som storlek.:banana: :bump:

Filur skrev:
Vad har ni för senskydd på era D-ponnier? Vilket märke och storlek?

De som är Cartago Pro är det full i. Men de använder hon främst baksenskydden på.
Sen ett par supergamla italienska har hon cob i.
Och ytterligare ett par som heter Olympic eller nåt sånt har hon också cob i.

Men en annan av D-ponnyerna hemma har grova ben och har därför full.

Eskadron, strl ponny. Han har ganska långa smala ben men eskadronen sitter bra förutom att resåren skaver där framme på benen :crazy:

Jag har Eskadron och Veredus på min stora D-ponny. I veredus har hon Medium, i Eskadron har hon Full tror jag, inte helt säker:p

Jg har M på Veredus,dom är lite för stora, tror S skulle passat bättre!Och på Eskadron har jag på fram ponny, men på bakskydden har jag full, ponnyskydden gick inte runt...!:D

Racing tack, tror jag de hette. Tror det står en 1:a på den, kan det vara strlk "ponny"?

Liknande trådar

Utrustning Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt refleksband til hestebena med fluff/pels på kanten? Jeg har en prinsesse ponni som får gnag av...
Svar
7
· Visningar
379
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
602
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Puh
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 105
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka