• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nässla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 086
N

nässla

Jag har ett par Eskadron-skydd som efter 7 års nästan dagligt användande börjar se lite väl slitna ut. Så nya ska införskaffas, egentligen är jag jättenöjd med Eskadronskydden men det känns lite väl fantasilöst att köpa exakt likadana igen (kan inte tänka mig något annat än svarta skydd).
Jag vill ha skydd i "plast", inget ludd, de ska vara lika tjocka och stadiga som eskadron och ungefär lika i storlekarna. Märket är oviktigt, rider mest i skogen och hemma...
Tips? Har kikat på skydden som finns på Hööks, men de är mycket tunnare än Eskadron...

Sv: Senskydd

Antingen ett par Eskadron till, det alternativet kvarstår ju alltid.
Det finns ju även nyare modeller som Flexi Soft & Cross Country.
Sedan finns ju kopiorna av Eskadrons Flexi Soft, nämligen Hampa/Catago Pro.
De finns att köpa på bl.a. Carina´s Hästshop http://go.to/carinashastshop eller hos Kusehuset www.ryttartorget.se/kusehuset På båda ställena kostar de under femhundralappen och då är det ett set om 4 skydd; senskydd till frambenen & vanliga låga kotskydd till bak. Billiga & verkar väldigt bra!

Ska själv ev. beställa dessa snart från Carinas Hästshop.. !

Jag tycker att Veredus skydd med läderinsida är absolut bäst efter att ha testat under lång tid! Visst, de är dubbelt så dyra men de håller som två par Eskadron. Mina hästar har dessutom fått blisterskador av neoprenen i Eskadronskydd, även Cartago.

Fast med tanke på att min häst haft sina Eskadron i sju år... Skulle veredus hålla i 14 år, ja då är hästkraken 30 :smirk: Och insidan klarar hon ju fint, annars hade jag aldrig haft skydden så länge.
Fast jag har funderat på vanliga veredus (läderinsida är väl inget man stoppar i tvättmaskinen antar jag?) men har fått för mig att de är stora i storlekarna?

Har du ett normalstort halvblod så räcker M, så de är större i storlekarna än eskadron.

Ska oxå köpa nya vardagsskydd till pållis som slitit ut sina. Fast jag ska köpa Eskadron igen, fast bruna denna gång (flexi soft). Har svarta flexi soft, så lite variation blir det ju ändå.

Om du e nöjd med Eskadron tkr jag du ska ta en annan modell (finns ju som sagt vanliga senskydd, cross country o flexi soft) eller en annan färg!

Håller de plastbitarna man har remmen i länge? Det är det enda som jag kan tänka mig kan vara lite si sådär på dom skydden...
Du som undrade över maskintvätt! Du behöver aldrig tvätta Veredusarna i maskinen då du får insidan ren under kranen. Putsa plast är ju enkelt att få att glänsa. Slipper man slita ut dom i maskinen- för vita skydd köper väl ingen längre?!?!? Förutom dressyr då...

Det tänkte jag inte på :o Kanske skulle ta och kika på ett par med läderinsida då, tvättmaskinen skulle nog må bra av det om inte annat!

jag skriver två förslag. ett billigare och ett litet dyrare

Catago. är i samma storlekar som eskadron och finns i svart. Säljs 2 senskydd fram och 2 senskydd bak för , få se (runt 500 lappen) rätta mig om jag har fel

Veredus, ser något annorlunda ut, och är ngt större i storlekarna men otroligt bra. i svart givetvis. säljs senskydd för sig och bakstrykkappor för sig. Finns en billig variant och en dyrare med läderinsidaoch med bättre utförande. (senskydd fram 700:- bak 415:- för den billigare varianten. och 1300:- fram och 450:- bak för den lite dyrare

både catago och veredus finns att se på bild på www.henrikssonsridsport.se

Senast ändrad av en moderator:

Någon som vet vilken ridsportbutik i sthlms området som säljer Veredus Pro Light? Tänkte slippa fraktkostnad på över hundringen...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 029
Senast: Calmiche
·
M
Utrustning Har kikat runt lite på 'sök' och generellt på nätet men hittar inte riktigt det jag är ute efter så tänkte prova att få hjälp från...
Svar
2
· Visningar
1 344
Senast: Centaur
·
Utrustning Ny är jag i skyddköpartagen... Har nyligen köpt brun hoppsadel och vill då byta ut mina svarta senskydd mot bruna. Har just nu svarta...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Jardina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår