Sent/tidigt födda.

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Conteros
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 150
Sv: Sent/tidigt födda.

Fast med det system man har i skolan idag så ska läraren anpassa undervisningen och kraven individuellt till varje barn. Det är inte längre så att "alla barnen räknar mattetalen på sidan 26", utan varje barn har sina egna mål och uppgifter.
I normalfallet ska det alltså inte påverka barnet om det är tidigt eller sent med läsande och sånt. Sen vet vi ju alla att det också beror på hur engagerad läraren här, som barnet får gå hos.
Men man måste, som sagt, komma ihåg att det inte fungerar likadant nu som på 70-80-talet när jag själv gick i skolan.

Jag är bara 23, och visst skulle det vara individuellt även då...
Min lärares mobbning handlade absolut inte om att jag inte hann med.

Det är en fin tanke att all undervisning skall vara individanpassad men verkligheten är inte så till 100%

Jag är född på nyårsafton -87 och gick med 87: orna och det har aldrig varit några problem!:)

Liknande trådar

Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 699
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 950
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 362
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hur fungerar det när den föräldern som är föräldraledig är så sjuk att hen inte kan ta hand om barnen? Jag ska börja jobba efter min...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka