Bukefalos 28 år!

Separera två katter?

Z

Zeita

Jag har två katter som under olika omständigheter antingen måste delas på,dom är 8 månader och syskon, eller så måste jag skiljas från katterna. Frågan är om det går att dela på dessa eller blir dom olyckliga resten av livet då? :confused:
 
De är såpass unga att jag inte tror det blir några större problem att separera dem. Men man kan förstås aldrig veta, enda sättet är ju att prova och se om det går.
 
Det brukar inte vara några problem att separera katter. Katter lever i nuet och bara dom har det bra är dom nöjda.
 
det där är lite svårt, lite individuellt.. Jag hade två hankatter, de var inte syskon, den ena tog jag i sep-02 (Felix) och den andra i jan-03 (Heinz). Dessa två gjorde allt tillsammans, Felix åt inte om inte Heinz åt osv.. I början på november-03 blev Heinz påkörd och lämnades till sitt öde vid vägkanten... han hade redan dött innan någon av oss kom hem. Felix slutade äta, vilket resulterade i att han magrade något fruktansvärt, han var hemskt orolig, sprang runt och letade efter heinz, var ute å letade efter heinz.. Han jamade och skrek i ca 1 månad efter den andra katten. Det lugnade ner sig lite efter en månad, men när jag hämtade hans nya kompis, Max, så är han helt ny katt igen. han äter normalt, har gått upp det han tappade, busar runt med Max och är allmänt lycklig igen. Men du kan göra ett försök, jag tror att det är katten som blir kvar i det "gamla" hemmet som reagerar starkast, eftersom den är "van" vid att ha en kattkompis i den miljön. Lite svårt å förklara iallafall. Har haft isär Felix och Heinz några gånger tidigare, men då har alltid felix fått följa med mig, och då har han inte reagerat alls på att vara ensam ,eftersom han inte är i sin hemmiljö... Prova så får du se om det går!!
Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 933
Senast: cirkus
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
890
Senast: Sassy
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 674
Senast: monster1
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 861
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp