Serietips önskas!

Ninnurur

Trådstartare
Det känns som jag sett allt typ 😅
Gillar sånt som Gilmore Girls, Ugly Betty, The goos place, Brooklyn 99, Zoo, Castle, Bones och liknande. Har sett alla säsonger och versioner av Below deck.
Avskyr sånt som Modern family, The office och Parks and recreation. Alltså ingen "humor" på bekostnad av någon annan.
Har Netflix, C-more, Hayu, Disney + och svtplay. Vad blir mitt nya kvällsnöje?
 
Jag har precis börjat kolla på Emily in Paris ,riktigt bra påminner om Gilmore girls och liknande dramakomedi
 
Selling sunset? Annars Familjen Bridgerton, Sex education, Please like me och Kärlek och anarki? Har kollat lite på When calls the heart, lite lagomt lättsamt.

Älskar förresten också Below deck, sett alla säsonger + med samt fått flera av mina kompisar att börja kolla dom med! :D
 
Selling sunset? Annars Familjen Bridgerton, Sex education, Please like me och Kärlek och anarki? Har kollat lite på When calls the heart, lite lagomt lättsamt.

Älskar förresten också Below deck, sett alla säsonger + med samt fått flera av mina kompisar att börja kolla dom med! :D
Kärlek och anarki tyckte jag mest var lite patetisk? WCTH väntar jag på fler säsonger på! Selling sunset och Please like me får jag kolla upp!

Till både dig och @Lightzone så har ni väl konto på Hayu? Det kostar bara 49:-/månad :up:
 
Det känns som jag sett allt typ 😅
Gillar sånt som Gilmore Girls, Ugly Betty, The goos place, Brooklyn 99, Zoo, Castle, Bones och liknande. Har sett alla säsonger och versioner av Below deck.
Avskyr sånt som Modern family, The office och Parks and recreation. Alltså ingen "humor" på bekostnad av någon annan.
Har Netflix, C-more, Hayu, Disney + och svtplay. Vad blir mitt nya kvällsnöje?

Det låter som att vi har hyfsat lika smak när det gäller serier! Jag avskyr också humor på andras bekostnad. Förstår inte det roliga alls i det.

Om Hart of Dixie finns på nån av dem så är det en serie som påminner lite om Gilmore Girls i stilen. Knasig men mysig småstad i amerikanska södern med en massa udda och härliga personligheter och portion drama. Storstadsläkare tvingas till småstad då hon ärvt en klinik av sin okände pappa och samtidigt får hon inte den tjänst hon vill ha på sjukhuset i New York för de tycker att hon behöver öva upp sina people skills. Hysteriskt rolig!!

Har du sett Lucifer? Netflix. Den tror jag att du skulle gilla om du gillar Bones och Castle. Spännande serie men en bra dos humor. Djävulen har tröttnat på Helvetet och flyttat till Los Angeles och äger en nattklubb (bland annat). Han träffar en kvinnlig mordutredare som han börjar hjälpa. Den är riktigt bra!

iZombie på Netflix är också en spännande och rolig serie. Kvinnlig läkare blir förvandlad till en zombie och börjar jobba på rättmedicin som obducent för att ha lätt tillgång på hjärnor (utan att behöva mörda folk). Hon är fortfarande sig själv förutom att hon behöver äta hjärna och inte känner smaken av annat än hjärna och väldigt stark chilisås. Hon upptäcker att när hon ätit någons hjärna får hon syner från deras liv (ofta vem som mördade personen) och delar av personens personlighet under en kort period. Hon använder detta för att hjälpa en mordutredare att lösa mord. Samtidigt som hon försöker dölja att hon är zombie. Väldigt rolig och spännande serie med ett riktigt slut som jag tycker är ett bra slut! Men är man väldigt äckelmagad kanske det är lite jobbigt när hon lagar till hjärnorna innan hon äter dem. Men det är gjort med humor.

Sex education är rolig! Finns på Netflix. Den kan vara rätt grov med sex och sånt men det är en varm komediserie om att bli vuxen, vara annorlunda och acceptera sig själv för den man är.
 
Kärlek och anarki tyckte jag mest var lite patetisk? WCTH väntar jag på fler säsonger på! Selling sunset och Please like me får jag kolla upp!

Till både dig och @Lightzone så har ni väl konto på Hayu? Det kostar bara 49:-/månad :up:

Jaha, jag tyckte den var lite rolig.

Såklart jag har Hayu, det är väl bara där alla säsonger finns? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp