Servaler!!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Matiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 667
Sv: Servaler!!

Dom är lika vackra som andra vilda kattdjur. Men dom är inte tillåtna i Sverige.
Används för att få fram en ras som heter Savannah som finns i Sverige, men inte är godkända i åtminstone SVERAK. Dock måste servalen ligga minst 5 generationer bort för att Savannahn ska få tas in till Sverige eftersom det innan dess heter hybrid och hybrider inte är välkomna hit.

Mer information finns på
http://www.katter.nu/kattliv/artiklar/artikelnr1-0304.htm

Jag vet att de inte är tillåtna här. Få roliga saker är. Men såg på Oprah Winfrey Show och tyckte de verkade så vackra och trevliga och framför allt stora. Jag visste inte att det fanns tama exemplar alls.

MercedesBenz skrev:
Har ni sett dessa magnifika djur?!

Otroligt vackra...

Bild
För ett antal år sen har jag för mig att de hittade en såndär i skogarna nära Västerås. Man gissade att någon smugglat in den och sedan ville bli av med den och släppte ut den. Alternativt hade den rymt. Den fick bo på Parken Zoo tillslut.

Jag har haft den lyckan att se en i frihet på Serengeti. Det är ytterst ovanligt att man får göra det, så jag är väldigt glad för detta.
I jämförelse med andra kattdjur finns det väldigt lite forskning kring servalen, vilket är trist.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Alla hästar är otroligt vackra djur. Men dessa hästar kan nog vara de finaste jag sett. Här nedan är 10 bilder på de 4 vackraste...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
415
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 386
Senast: Stinaxkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Blandraser och renraser
  • FÅRtråden