Serverbyte i natt

Med största säkerhet kommer jag genomföra en serverflytt under sena kvällen/natten.

Detta kommer innebära att jag hänvisar till Bukefalos facebook-sida under tiden. http://www.facebook.com/bukefaloscom

Där kommer jag informera lite om vad som händer under tiden det händer. Eftersom jag måste peka om domänen Bukefalos.com till den nya servern kan det innebära att ni under en kortare tid kan använda en temporär adress för att nå den nya servern. Detta och annat kommer meddelas på Bukefalos facebook-sida, när det är aktuellt.

Lite mer info för den extra intresserade ;)

Jag kommer byta från två servrar i USA till en server i Sverige. Jag hoppas att helhetsintrycket efter bytet är att sidan är något lite snabbare och risken att vissa har problem att nå den medan andra inte har det bör kunna minska, med det kortare avståndet.

När man byter server finns det alltid en risk att allt inte fungerar perfekt omedelbart. Jag hoppas alla har förståelse för det och rapporterar det så att jag förhoppningsvis kan lösa det så fort som möjligt.
 
Sv: Serverbyte i natt

alla förbättringar är bara bra, tummen upp! :bow:
men... det blir en tung fölvaka-natt utan buke :crazy:
 
Sv: Serverbyte i natt

Serverbytet är nu till största delen genomfört och sidorna körs på den nya servern.
Sidorna kommer till att börja med ha denna temporära adress tills alla namnservrar blivit uppdaterade.
Under denna period kommer alla bukefalos.com-adresser vidarebefodras till förstasidan.

Hör gärna av er om ni upptäcker något konstigt. Det kan finnas ett och annat som behöver finslipas.
 
Sv: Serverbyte i natt

tack för att du ordnade det så snabbt och smärtfrit! Jag passade på att rida en häst nu när jag ändå är vaken och det är så gott som insektsfritt... :) :angel:
 
Sv: Serverbyte i natt

Nu så behöver jag inte köpa ny laptop.
Jag trodde att det var den som var seg.

Grattis till förbättringen!
 
Sv: Serverbyte i natt

Tack, det har dock segat lite ett par kvällar. Förhoppningsvis har vi nu lyckats optimera en del. Det finns med säkerhet lite till att göra, men just nu tycker jag det går rejält snabbt jämfört med de gamla servrarna.

Vad tycker ni?
 
Sv: Serverbyte i natt

Vilket bök det verkar vara att driva ett forum egentligen, byte av servrar osv. Jag har inte märkt nån skillnad iaf. Med andra ord så funkar det :).
 
Sv: Serverbyte i natt

Jag håller med dig. Idag är den dessutom segare än på mkt länge. Alla andra sidor på internet går supersnabbt jämfört med buke.
 
Sv: Serverbyte i natt

Extremt segt här... hänger sig ofta också. Bara buke vad det verkar även om vårt internet just nu generellt sett är trögt.
 
Sv: Serverbyte i natt

Det segar här också, men ibland verkar det fungera snabbare. Har dessa problem varit från 22.30 eller även tidigare i kväll?

Jag har ett antal ställen kvar att optimera, förhoppningsvis fungerar det bättre i morgon kväll. Det verkar vara under kvällstid med hård belastning som segheten i första hand inträffar, om jag uppfattat det rätt.
 
Sv: Serverbyte i natt

Jag tror att detta har att göra med att fler var inne i går kväll så belastningen var högre.

Jag arbetar med lite optimering nu, det innebär förhoppningsvis bara några små avbrott under dagen och förhoppningsvis försvinner segheten vid högre belastning, men det kan vara svårt att veta om det fungerar innan vi fått lite högre belastning :)
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 527
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 961
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 974
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 982
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp