Serverbyte med planerat avbrott

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Jag planerar att någon av de närmaste dagarna flytta bukefalos.se till en ny server.
Det har varit på gång väldigt länge, år faktiskt, förhoppningsvis skall det leda till lite snabbare sidor nu när det äntligen sker.

Det kommer dock troligen innebära några timmars nertid och kanske lite problem i början innan allt är optimerat eller så fungerar det utmärkt direkt och går fortare :)

Jag hade dock planerat det redan förra veckan så man skall inte ropa hej, för tidigt.
Mest troligt just nu är att det sker på torsdag förmiddag, men som jag skrev ovan det kan ske senare, men troligen inte tidigare.

Jag återkommer med mer info här senare, om inte annat när det väl är genomfört.
 
Om jag går in på buke på telefonen så står det fortfarande att det pågår arbete med uppdatering. Hur gör jag för att komma vidare? Har Iphone
 
Tack för att du rapporterar, verkar konstigt.

Vet du vilken adress den pekar på? Kan det vara en http-adress och inte https eller .com istället för .se eller något helt annat?
Jag har precis testat med ett antal av de jag föreslog och för mig fungerade de.

Kan det ha sparats någon form av cachad sida på din mobil?
 
Jag har i eftermiddag optimerat lite för att sidorna skall gå fortare att ladda. Jag vet inte om ni märkt det, men för mig känns sidorna märkbart snabbare?
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 494
Senast: Nahar
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
23 190
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 190
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp