Service pack 2 för Vista

mandalaki

Trådstartare
... varför får jag den NU?

Är inte det en gammal historia?

Sedan någon månad dyker den upp som Windowsuppdatering med jämna mellanrum men jag har för mig att jag fick den för nåt år sedan och laddade hem den utan problem.

Nu går det däremot inte. Installationen misslyckas varje gång.

Nån som förstår varför den kommer igen - och vad jag ska göra?

Sv: Service pack 2 för Vista

Jaha! Sitter den framför eller bakom katalysatorn?

Med andra ord: Vad menar du?:D

Funkar Update korrekt?
Kolla i historia för att se när den senast gjorde en korrekt uppdatering. Är det ett tag sen har förmodligen verifieringen av ditt Vista råkat trilla bort.

Då jag själv kör XP (och har råkat ut för ovanstående) så kan jag inte hjälpa dig med hur du kollar.

Funkar Update korrekt?
Kolla i historia för att se när den senast gjorde en korrekt uppdatering. Är det ett tag sen har förmodligen verifieringen av ditt Vista råkat trilla bort.

Jag är inte vid hemdatorn nu men ska kolla så fort jag får tillfälle. Förhoppningsvis fattar jag när jag ser det.

Återkommer.

har bara haft min dator i tre dagar men idag kom det en uppdataring med service pack 2 jag trycket ja på instalera och det funkade för mig

Det ska du vara väldigt glad för;)

Tjöta!

Enligt uppdateringshistoriken har alla uppdateringar utom den till Service pack 2 funkat.

Försökte just ta hem Service pack 2 igen. Misslyckas. Får en felkod som jag går vidare med och kommer då till dessa förbannade hieroglyfer:

Windows Update-felkod 80246007

Om Windows Update-felkod 80246007 visas när du hämtar eller söker efter uppdateringar kan du behöva ändra eller starta om Background Intelligent Transfer Service (BITS). Den här tjänsten gör att Windows Update kan hämta uppdateringar till datorn.

Ändra eller starta om Background Intelligent Transfer Service (BITS)
Du måste vara inloggad som administratör för att kunna utföra de här stegen.

Öppna Administrationsverktyg genom att klicka här.

Dubbelklicka på Tjänster. Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

Högerklicka på tjänsten Background Intelligent Transfer Service (BITS) och klicka på Egenskaper.

Se till att Automatiskt (fördröjd start) är markerat på fliken Allmänt, vid Startmetod. Om det inte är markerat gör du det och klickar på Verkställ.

Bredvid Tjänststatus kontrollerar du att tjänsten har startats. Om tjänsten inte har startats klickar du på Starta.

Om problemet kvarstår efter de här åtgärderna kan du gå till webbplatsen Windows Update Support Center och se om du hittar mer information om felkoden eller begära support via e‑post.

Sökterm för Hjälp och support: WindowsUpdate_80246007

Logga in som administratör:confused::cry:

(Jag drar alltså inte allt detta för att jag begär att du ska lösa problemet åt mig, jag bara berättar det som uppföljning. Och jag fattar fortfarande inte varför jag får service pack 2 nu, jag vill hävda att jag haft den i ett år eller nåt:confused:)

Senast ändrad:

Jag misstänker som sagt att det är verifieringen av ditt Vista som kajkar.

Hade jag varit du hade jag ringt/mailat supporten och bett om hjälp. Förmodligen är det skitlätt när det väl kommer till kritan. tror det kan räcka att ringa Microsoft och läsa upp licensnr:t.

Jag vet att du inte begär det omöjliga av mig :rofl:

Om du inte testat så följ instruktionerna som hörde till beskrivningen av felkoden och se huruvida det hjälper.

Och du kan inte ha haft SP2 i ett år då det inte kom förrän i våras! (Date Published: 5/25/2009)

Alternativt kan du gå in på Microsofts hemsida och manuellt ladda ner SP2 och sedan installera. 32-bitars eller 64-bitars.

Senast ändrad av en moderator:

Då är det 1 jag tänker på, hade för mig att det var 2 men jag kan mycket väl ha fel...

Om det var lätt att följa instruktionerna som kom med felkoden så hade jag naturligtvis gjort det men administratörslösenord... Yeah right:crazy:

Jag har just mailat supporten på Microsoft och beskrivit problemet.

Samtidigt: min dator beter sig konstigt på andra sätt också. Två gånger senaste veckan har jag tappat anslutningen och fått meddelandet att nätverkskortet måste startas om, det kan inte kommunicera med nätverket.

Första gången räckte det att starta om datorn, andra gången (igår), låg anslutningen nere i 10-12 timmar, sen självläkte den:confused: (under tiden fick telia ingen signal från min router, jag kollade med dem).

Detta borde inte hänga ihop men jag har dåliga erfarenheter från min förra dator när helt knäppa fel som inte borde hänga ihop började dyka upp samtidigt:cool:

Nåja, till att börja med får jag se om jag får nåt svar som jag förstår från Microsoft om uppdateringen.

Tack båda två så länge!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 826
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar... 2
Svar
24
· Visningar
2 770
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 498
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka