Seven games

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Gilraen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 060
G

Gilraen

Vad är detta? Vet att det är någonting som ska förstärka kontakten mellan häst och människa, men vad är det egentligen?

NH intresserad

Seven Games är sju lekar som utvecklats av en amerikan vid namn Pat Parelli. Seven Games är inte ett fristående system, utan är en del av Parelli Natural Horsemanship, dvs Parellis hela filosofi.

Lekarna bygger på varandra och är utformare för att steg för steg träna upp och utveckla kommunikationen och förståelsen mellan häst och ryttare.

Det finns en del olika svenska översättningar på SG, jag jobbar själv med en (klar med fyra första, tror jag, har haft en låååång paus i skrivandet ;)) och det finns en på www.nnha.nu, men vill du ha ut maximalt av lekarna så rekommenderar jag att du köper Parellis bok, som kostar kring 200 kr och nog är den bästa NH-bok som finns. Tyvärr är den ännu inte översatt till svenska, men engelskan är enkel - knepiga fackord kan man fråga här om.

okej.. jag håller på och läser "Dansa med hästar" just nu, kan ju se om jag hittar Paerillis bok när jag är klar med den :)

Alla de sju lekarna är det som hästarna gör med varandra i friheten/hagen osv.
För att vi skall förstå hästarna så bra som möjligt och de oss är därför Seven games mkt bra!

Lycka till!

/Frida

-------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

*väntar på fortsättningen* ;)
fick de första du skrivit av ankan och de var verkligen super. :bow: SÅ du får väääldigt gärna PM:a mej sen när du är klar, så skulle jag bli jätteglad :)

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: Claraclara
·
Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
875
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka