Shampo mjukare hår

mars

Trådstartare
Ge mig bästa tipset på shampo och balsam som gör håret supermjukt. Så trött på det torra, elektriska, flygiga grå håret som är strävt som tagel.
 
Lite oväntat tips kanske, men VO5 Give me moisture är tveklöst det som gör mitt hår mjukast. Även Aussie Mega med tillhörande balsam + deras inpackning 3 Minute Miracle brukar göra susen när mitt hår känns lite torrt och trött.
 
Lite oväntat tips kanske, men VO5 Give me moisture är tveklöst det som gör mitt hår mjukast. Även Aussie Mega med tillhörande balsam + deras inpackning 3 Minute Miracle brukar göra susen när mitt hår känns lite torrt och trött.
Jag tänkte skriva detsamma! Vo5 Give me moisture! Superbillig (finns på Willys, Dollarstore, Rusta och liknande ställen) och superbra! Luktar gott dessutom!

Annars tror jag det beror lite på vad man har för hårtyp vad som passar. Flygighet kan man också bota med lite olika produkter.
 
Jag kan inte använda schampo längre för mitt hår blir elektriskt och hårbotten kliar. Så jag tvättar med Palmolive oliv duschcréme. Ger verkligen jättemjukt hår i kombination med nåt balsam som luktar gott😁
 
Ge mig bästa tipset på shampo och balsam som gör håret supermjukt. Så trött på det torra, elektriska, flygiga grå håret som är strävt som tagel.

Spraybalsam brukar funka bra för att motverka elektriskt hår. T.ex. den för barn med Bamse på.
 
Undvik produkter med proteiner (brukar vara i kategorin "för skadat hår") om det är torrt och strävt. Om du har använt grejer med mycket protein kan djuprengörande schampo vara en bra grej. Protein hjälper om håret har skador, men gör det hårdare, sprödare och torrare om man får för mycket.

Sen fukt, fukt och fukt! Jag använder katternas balsamspray (PCL) om det inte går att få bukt med det statiska på annat sätt, men då är vi tillbaka på att det är lite protein i det. I övrigt är det fullständigt överlägset för just statiskt hår utan att bli tungt och kännas som att man har ett ton produkt i. :D
 
Jag tänkte skriva detsamma! Vo5 Give me moisture! Superbillig (finns på Willys, Dollarstore, Rusta och liknande ställen) och superbra! Luktar gott dessutom!

Annars tror jag det beror lite på vad man har för hårtyp vad som passar. Flygighet kan man också bota med lite olika produkter.
Ha, kul att vi är två som rekommenderar samma billighetsmärke! Håller med om doften, guuud vad det luktar gott :love:
 
För mig har det funkat kanon med surskölj (äppelcidervinäger och vatten, man får laborera sig fram till lagom blandning) efter duschen. Brukar skölja ur efter att det får verka en liten stund, så behöver man inte vara rädd att lukta vinäger heller.
 
Surskölj med utspädd äppelcidervinäger efter schamponering med ditt vanliga schampo. Jag blandar 2 dl äppelcidervinäger i 1 liter vatten (tjockt långt hår) och doppar först längderna i det, kramar ur överflödet tillbaka i skålen, hänger huvudet framåt och häller det i hårbotten, låter det rinna ned längs längderna och masserar lätt i hårbotten. Häller tills skålen är tom, kramar ur överflödet ur längderna tillbaka i skålen en gång till, häller i hårbotten igen och håller på så tills det är slut, sen virar jag in håret i en handduk och låter det självtorka.

Att surskölja håret är den bästa hår-behandlingen jag någonsin testat. Min hårbotten var fet, mjällig och kliade så jag höll på att bli tokig så fort jag blev minsta lilla svettig. Allt det är borta nu.
 
Inte schampo men jag har köpt en fantastisk produkt till mitt ostyriga friss till hår. La'dor kreatin power glue. Älskar det. Har aldrig haft så mjukt och fint hår någonsin. Fått en massa komplimanger för min fantastiska hårkvalite på sista tiden.
 
Jag instämmer i kören om VO5 give me moistre, den lila (?) flaskan.

Har dock flyttat och bytt vatten iom det, Mitt hår klarar INTE av shampo alls, det gnisslar och blir astrassligt.
Numer kör jag uteslutande med (ursäkta textbytet, men kopierade.)

Garnier Respons Magnetic Charcoal Hair Remedy Mask 340 ml​

Dvs Garniers nya svarta hårinpackning. BARA. Inget shampo, inget balsam. Då är mitt hår nöjt. Och lent och glansigt,
 
Lite oväntat tips kanske, men VO5 Give me moisture är tveklöst det som gör mitt hår mjukast. Även Aussie Mega med tillhörande balsam + deras inpackning 3 Minute Miracle brukar göra susen när mitt hår känns lite torrt och trött.
Måste tacka angående vo5 give me moisture, helt fantastiskt bra känsla av det. Haft märket tidigare och minns inte denna härliga känslan. Kanske inte haft just moisture.
 
Måste tacka angående vo5 give me moisture, helt fantastiskt bra känsla av det. Haft märket tidigare och minns inte denna härliga känslan. Kanske inte haft just moisture.
Men vad roligt! Jag trodde faktiskt att jag var ensam om saken, var nästan lite beredd på att bli hånad över mitt förslag, men det verkar helt enkelt vara ett väldigt bra och billigt schampo :D
 
1. Schampo för krulligt hår, tex Maria Nila Coils & Curls Co-wash

2. Frottera aldrig håret torrt i handduk, linda bara in det i en microfiberhandduk några minuter, gnugga inte.

3. När håret är blött, ha i lite antifriss- produkter, tex Revlon Uniq one. Låt håret torka eller föna det torrt.

Detta har räddat mitt frissiga spröda hår med endel självfall. Har en helt annan lyster i det, och fina jämna lockar till skillnad från ostyrigt flygigt frissmonster.
 
Detta schampoo plus balsam är lätt det som gör mitt hår mjukast.
 

Bifogade filer

  • 9F5F72ED-39F0-4F31-B46E-0B549978DBB8.jpeg
    9F5F72ED-39F0-4F31-B46E-0B549978DBB8.jpeg
    133,4 KB · Visningar: 8
Ge mig bästa tipset på shampo och balsam som gör håret supermjukt. Så trött på det torra, elektriska, flygiga grå håret som är strävt som tagel.
https://www.kronansapotek.se/The-Or...MIu5fgr5KChAMV4UCRBR1sCgaUEAQYASABEgKBIvD_BwE

(ren Arganolja. Eller om man har tjockare hårstrån ren Rose hip seed oil.)

Efter att man tvättat håret.

En droppe eller två fördelad över händerna, dra ut i längderna och sedan med det jättelilla som är kvar över huvudet med handflatorna, för småhår.
 
Senast ändrad:
För mig har det funkat kanon med surskölj (äppelcidervinäger och vatten, man får laborera sig fram till lagom blandning) efter duschen. Brukar skölja ur efter att det får verka en liten stund, så behöver man inte vara rädd att lukta vinäger heller.
Ja det gör verkligen håret halt och glansigt och lättborstat :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 906
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 945
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Flyttade för några veckor sedan, och mitt hår har helt slagit bakut. Hjälp! Rör sig bara om några kilometer, men skillnad är det...
Svar
11
· Visningar
1 155
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tipsa mig om riktigt bra produkter för torrt hår, som jag inte dör av att använda! Jag var hos frisören härom dagen och försökte...
Svar
8
· Visningar
752
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp