• Avel
  • Trådstartare Trådstartare carinah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 838

carinah

Trådstartare
Finns det någon som känner till Fullblodet Sherluck E: Correnspondent U: Sammintiato.
All info om honom är intressant.

Senast ändrad:
Sv: Sherluck

Ok, tack. Ser att han har avkommor födda i Danmark mellan 1976-1980.
Han ska ha haft en avkomma Sabine xx 2804 U: Evienna. Som jag inte heller hittar någonstans.
Finns hon också med på den databasen.

Det stämmer med den Evienna, men hittar inte avkomman till Sherluck och Evienna,Sabine xx 2804. Vet ej vad nummret 2804 står för, var hon är reggad. Hon ska i alla fall ha fått ett föl med en New Foresthingst 1993 i sverige.

På den sidan som jag länkade till finns endast rena engelska fullblod.

Vet tyvärr inte vad numret kan betyda.

Sabine ska ju vara rent fullblod, det är hon i sin tur som får avkomma med ponnyhingst.

Den sidan är precis som allbreed, d v s att det är privatpersoner som lägger in hästar de känner till, så därför är avkommeförteckningar sällan fullkomliga.

Ok men eftersom hon har ett nummer borde hon vara reggad någonstans. Hittar henne inte på Atg s sida, så hon kan ju inte vara startad i sverige. Sabines 2 systrar Duchess (F:1973) och Evian (F:1975) är födda i Danmark men på syster Calienne F: 1980 står det inget om var hon är född.

Jag gissar att Calienne också föddes i Danmark eftersom hennes far stod i Danmark.

När jag kollade på galoppsidan verkar det som svenska hästars regnr börjar med AA och importer med ett A.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 586
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Murray
·
Utrustning Hei, Er det noen som har disse og som kan legge ut et bilde på hvor mye de utløser/åpner seg? Finner ingen info på nettet.
Svar
13
· Visningar
553
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blir världscup med julstämning i både hoppning, dressyr och körning när det blivit dags för London International Horse Show. Flera...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka