Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har visst gått och köpt mig en shetlandsponny!
En söt liten ettåring som ska få busa ihop med min halvblodskorsning (oxå ettåring).
Det jag funderar över är hans stam. Är den något att ha? Jag har absolut ingen koll på shetlands-stammar & avel, så jag får väl fråga här!
Han är e: Jozo RS 387, u: Nicolien v Veldzicht 38-98-0877, ue: Frizo vd Tolberg S 801297.
Jozo är e. Jolly Roger of Marshwood som är Elit-premierad, 45 exteriörpoäng. Avkommor, avkommornas meriter, egna utställningsmeriter, färger, stam, födelsedatum, reg. nr mm till SAMTLIGA registrerade shetlänningar hittar du i länken ovan. Jozo har blivit champion unghingst ett par gånger med 42 poäng som bäst. Han har inte fått så många avkommor än, han fick sina första avkommor -02.
Nicolien har fått 40 poäng och hennes pappa är en 1:a premie hingst i Holland.
Om det är nåt speciellt du undrar över kan jag försöka hjälpa dig.
Ja, det verkar ju inte som om han är registrerad iallafall! Har inte hämtat hem hästen ännu, så jag har inte fått några papper heller. Ska försöka få tag på säljaren och fråga.
Han heter iallafall Solkullens Pajazzo. Kanske ska försöka få tag på uppfödarna!?
Har han inget pass? Du kan inte genomföra ett ägarbyte i passet om inte säljaren skrivit under 'Ansökan om ägarbyte'. Hoppas det fixar sig så du får pass och allt.
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...