Shettis-bett!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare reykurboy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 701
R

reykurboy

Ska köpa bett till min shettis, men vad har de oftast för storlek på betten?? Har aldrig haft så liten häst förut, så jag är helt borta på detta....:crazy:

Sv: Shettis-bett!

lillhästen i stav har flertalet bett i mindre storlekar. vårt minibett till våran 2½-åriga shettis har ett smalt, tredelat, knappt 8 cm (!) långt bett som vi fick köpa av en bekant för en tjuga, ibland gör man kap... :)

Men ja kolla ju i H**ks å där har de ju bara ifrån 95mm, blir inte det för stort? Eller?

*blinkblink*

Får jag stjäla lite frågeutrymme av dig.

Naturligtvis!! Verkar inte som någon kan svarapå min undran iallafall....;)

En annan är ju ute efter små söta "shettis" stigbyglar. Alltså inga junior utan ännu mindre, har sett ngn gång en mindre, bullig variant. Men har nu försökt trycka fram diverse internetsbutikers sortiment utan resultat. De jag hittat halkar en liten 25-27:a lätt igenom om det vill sig illa.

Förresten köpte mitt bett på travbanan i K-d, till min lille. Ett rakt Happy Mouth, 9,5 cm.

Aha..:idea: då ska jag genast knalla in dit och kolla på fredag! 9,5 blir alltså inte för stort??
Ang. stigbyglar... Det finns inte på H''ks eller B'rjes?
Eller den där butiken inne i stan? (om butiken ens är kvar, var så längesen ja var dit..:crazy: )

Mkt möjligt att det blir för stort till din, för min är ganska grov och stor i käften.

Eller som matte hans stor och grov i käften. :rofl:

Min shettis har 10,5 men hon är ganska oshettis för att va shettis.. :P

Bett stl varrierar..har du normalstor eller mini? det dom brukar ligga mellan 8,5-10,5, min normalstor kille har 10,5 i sina bett.

Min shettis hade 8,5cm men han´var ju bara en mini på ca 75 cm! Men ett tips:idea: Ta en rak pinne sätt in i munnen och markera från mungipa till mungipa ta ut pinnen och mät så får du ett bra mått på hur långt ditt bett bör vara.

Mina småttingar hade 8,5 och 9,5. Den större kunde ha 10,5 men då blev han lite bångstyrig ;)
Vet att EKO har små bett från 8,5 cm.

RebeckaKihlberg skrev:
Bett stl varrierar..har du normalstor eller mini? det dom brukar ligga mellan 8,5-10,5, min normalstor kille har 10,5 i sina bett.
:eek: :eek: :eek:
Törs jag skriva att min Varmblodiga Travare har 10,5:o

Absolut...jag vet fler som har 10,5 till sina "större" hästar

Hm, har ingen sett ännu mindre bettstorlekar?

Min shettis behöver ett bett som är 7,5 cm men jag har aldrig sett så små. Därför får hon ha grimma vid arbete tills bättre alternativ finns. Kanske ska tillläggas att det alltid är vuxna som hanterar henne så det blir inte farligt på nåt sett.

/T

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
210
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka