Shims? Snabbt svar tack :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 962
E

eiwo

Kollar på pad till bomlös sadel, och såg att man kunde köpa korta shims att 'bygga' med, vad är det för något? Är det sådana som ligger 'på' paden som på denna? Eller är det något annat? Tacksam för snabbt svar :bow:

Sv: Shims? Snabbt svar tack :)

Tror det är typ sådana, fast mindre. Har såna paddar som på bilden och de gör så man sitter lite smalare och kommer om med benen bättre.

Shims är sådana som man kan bygga upp sadlen med där man vill, typ fram om hästen har hög manke.

Senast ändrad av en moderator:

Okej, tack :) Vad tycker du om den paden då? Är nästan helt säker på att jag ska beställa en sån, men är lite nojig, vill ju ha det bästa till min pålle :p

Tycker de är jättebra. Har TN Equalizer schabrak från Torsion med dessa inlägg i.
Funkar dock inte med en sadel med ullig undersida, den glider då tyvärr men det går att lösa med en sådan där anti-halkmatta man har under vanliga mattor och stolsdynor.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
536
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Samhälle Hello, ja är kallad till mönstring. Men jag 2023 begick en rattfylla, blev dömd i domstol, blev dömd till dagsböter, straffföreläg... 2 3
Svar
46
· Visningar
5 142
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka