shire strl?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 232
L

linabergmer

Ska köpa ett shire täcke, men hur är dom i strl? Han har vanligtvis 135cm..

// Lina

Sv: shire strl?

Hej. Köpte precis ett shire 135. De är stora i halsen, men perfekta i längden för våran normalt byggda d ponny.

/jenny

Anledningen till att ponnyn har detta täcke är just att det inte passade Lippan som har 135 i vanliga fall....

Fast jag har ju rätt breda och grova hästar förståss.....

De är normala, så 135 blir nog bra om det brukar passa din häst.

Passformen är ganska ok (beroende på hur hästen ser ut, såklart ;))Bogvecken hamnade för långt bak på mina hästar.

Hade 125 i mina shirestäcke till min d-ponny, arab (korsning), det var vad hon hade i andra täcken också (förutom Jacson).

Jag ångrar mig, jag skulle nog tro att 125 hade varit bättre på vår ponny, De är väldigt stora. Men han är väldigt smal *göda*

köpte ett shires täcke igår.Har i vanliha fall 145cm men det var hur stort som helst.Fick ta en 135 istället.Hon sa det i affären att dom är stora i storlekarna.Kunde hon sagt direkt slapp jag köra tillbaka o byta.

det är väldigt olika har jag fått höra här, jag har dock inte själv råkat ut för att storlekarna skulle vara fel på shirestäckena. men generellt är dom stora i storlekarna tror jag.

men om du skulle ta en storlek mindre tror jag det skulle vara för litet. dom är liksom bara "stora 135: or" dom som jag har.. Passar mig bra för min häst är en stor 135:a :)

Min har stl. 145 på de flesta täcken. Hon har ett Shirs Typhoon Half Combo dvs. ett vintertäcke med halvhals i stl. 145 och det sitter perfekt på henne! Hon är lite grövre i modellen samt har stora bogar osv. och i detta täcke får hon plats bra.

min har 135 i shires å det passar bara bra.. köper dock vissa andra små täcken i 145 pga hans kraftiga hals/bog

Jag håller med.

Våran Lippa har 135 cm i Börjes billiga täcken och Hansbos.
Medans 145 cm i Shires och Hööks täckena sitter supertajt....
Och tar jag 155 cm så hänger dom ner på halva svansen, men sitter jättebra över bogarna...

Tycker dom är små i stl. Har ett grått shires med halvhals som är ca 5 år gammalt. Normalt så drar han 145. Men detta är 155 och sitter perfekt.

Jag har ett stalltäcke shire som är det enda täcket jag köpt som inte varit för trångt vid bogarna till min frieser.....Annars tycker jag det är "normala" storlekar...ska köpa ett vintertäcke oxå...för det är gott om plats för bogarna och skaver inte bort manen...några tips på internetbutiker som säljer shire?

Jag har ett regntäcke med halvhals från shires till mitt arabsto.

Sitter helt perfekt och hon har 125 i vanliga fall och även 125 på detta täcke.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
290
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka