Bukefalos 28 år!

Shirehästar

AmigaAndalusier

Trådstartare
Hallå!

Bara en nyfiken fråga: finns det andra här inne som också har en shirehäst eller är medryttare, fodervärd osv till en shire??
 
Inte jag, men jag vet att jag varit intresserad av att köpa och äga en, men vill helst komma åt och provrida en först, så man vet vad man ger sig in på. :p
 
Inte jag, men jag vet att jag varit intresserad av att köpa och äga en, men vill helst komma åt och provrida en först, så man vet vad man ger sig in på. :p
Hehe absolut rätt tänkt av dig.

Det är en underbar ras men alla kostnader vad det gälller foder tex kostar lika mycket som till två mindre hästar dessutom kan det vara riktigt svårt att få tag på en hovslagare som är villig att ta sig an dessa jättefötter

Inte det enklaste att få tag på så stora skor eller utrustning sen har de tyvärr stor benägenhet att få fotskabb, lymfangit och dessutom är de ruskig trång mellan kotor och leder som gör att de slår sig på alla benen väldigt lätt o det är ganska tungt och jobbigt att sköta om ev sår innanför all hovskägg

Men känns rasen rätt för dig när du provat dig fram o känner av vad för slags häst o hästras så tycker jag du ska satsa på en shire

Jag ångrar inte en sekund att jag skaffade min shirehäst

Önskar dig lycka till och hoppas du hittar just din häst

Mvh
 
Hehe absolut rätt tänkt av dig.

Det är en underbar ras men alla kostnader vad det gälller foder tex kostar lika mycket som till två mindre hästar dessutom kan det vara riktigt svårt att få tag på en hovslagare som är villig att ta sig an dessa jättefötter

Inte det enklaste att få tag på så stora skor eller utrustning sen har de tyvärr stor benägenhet att få fotskabb, lymfangit och dessutom är de ruskig trång mellan kotor och leder som gör att de slår sig på alla benen väldigt lätt o det är ganska tungt och jobbigt att sköta om ev sår innanför all hovskägg

Men känns rasen rätt för dig när du provat dig fram o känner av vad för slags häst o hästras så tycker jag du ska satsa på en shire

Jag ångrar inte en sekund att jag skaffade min shirehäst

Önskar dig lycka till och hoppas du hittar just din häst

Mvh
Jo, jag gillar verkligen rasen i sig. Sen är det väl som de säger, stora hästar, stora problem. Har själv en rätt stor häst idag och en Shire häst kan vara samma mankhöjd men de är ofta lite bredare.

Vad är det för nån du har? Berätta mer om den? Nu är jag nyfiken. :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
749
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 500
Hästmänniskan Går i tankarna på att utbilda mig till hovslagare. Men jag önskar svar på en fråga som jag upplever som lite ”hysch-hysch”. Men vad kan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 208
Senast: tuaphua
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 607
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp