SHIRES stormbreaker plus combi

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cämela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 226
C

cämela

någon som har någon erfarenhet om detta täcke?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: SHIRES stormbreaker plus combi

Jag har ingen erfarenhet av just de Shires täcket men jag har mycket bra erfarenheter av andra Shires täcken.

Jag har Shires Stormbreaker med 100 g fyllning till min hästar nu och är mycket nöjd! Håller tätt i alla väder, har bra passform och är hållbara.

är 230 gram fyllning förlite för ett vntertäcke? kan ju inte känan hur det känns och ahr ingen kollpå skillnaden utan att känna/se?

Beror på hur kallt det är och hur lite päls hästen har.

Jag har ett med 200 gr fyllning (inte shires) och de är ju inte precis jättetjockt. Min pålle som har känslig rygg hade inte kunnat ha de som vintertäcke......

Jag har ett "vanligt" Shires stormbreaker (dvs inte combo och inte plus), och det fungerar super! Är skitnöjd med det täcket vad det gäller allt - passform, vattentätt, smidiga detaljer, snygg färg :love: osv.

Rekommenderas!

Mvh Huntress :)

Har ett Shires Typhoon med halvhals, 250gr. Supernöjd!
Ville ha ett Shires Stormbreaker med halvhals, men fanns inte i rätt storlek, men verkade vara ett alldeles kanonbra täcke, som gav mycket mer än man betalade för! :love:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 864
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 468
Senast: skiesabove
·
Utrustning Någon som erfarenhet av halstäcken i fleece? Fungerar det under utetäcke ell
Svar
1
· Visningar
203
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31