Shires täckena!

BusBarro

Trådstartare
Jag såg i förra numret av Ridsport då Eko hade en annons om sina Shires täcken. De hade en modell som heter Typhoon med hel hals som satt fast på täcket för 699:-.

Nu när jag kollar på Ridsportshopen.com, detta täcke:

93VC.jpg

På hemsidan heter den här modellen Winter Typhon Combo och priset är 1190:-. Nu vill jag veta om jag är helt dum i huvudet och har läst fel eller om det är någe fel på deras Webshop?
Jag blev så glad och ville ha det täcket och vilket pris tänkte jag!
Men nu blev jag juh inte så glad när det kostade nästan det dubbla!

Hjälp!

MVH Frida

Sv: Shires täckena!

Tror inte det är samma täcke men varför köper du inte det på eko då??

Senast ändrad:

Det är förmodligen SAMMA täcke. EKO har fantastiska priser på Shires täcken!

Winter Typhoon Combo kanske inte är samma täcke som Typhoon Combo - det kanske har med fyllning i täckena att göra? Att det ena är ett regntäcke och det andra är ett vintertäcke t ex?

Annars så är ju Ridsportshopen.com och Eko inte samma sak, så de har heller inte samma priser på sina produkter!!

Mvh Huntress :)

Okej, men det är väl samma täcke som Ridsportshopen.se och Eko säljer?

Det stod vintertäcke i annonsen.

Hur kan det skilja så mycket i prisväg?

Hej!

Anledningen till att det skiljer är att Eko köper in många fler till alla sina butiker och har inte lika stort påslag som en "vanlig" ridsportaffär.
Ett ex. chillcheta 200 g stalltäcke kostar som ordinarie pris på ridsportshopen 599 kr. På EKO är ordinarie pris för samma täcke 299 kr. Lite skillnad... :smirk:
Men just nu är det ju rea på vissa täcken hos ridsportshopen och då blir det ungefär samma som EKO´s ordinarie pris!! :angel:

Någon som har koll på shires termotäcken, finns det billiga såna på eko!? hm ursäkta jag läste tydligen inte det sista inlägget ordenltligt.

Just nu finns det många olika shirestäcken på EKO. Både regntäcken, vintertäcken och stalltäcken. Sortimentet varierar lite mellan butikerna, men annars brukar de ta hem till en om man ber dem.

Japp, jag är säker. Tror att frågan har varit uppe förr här på forumet.

Det är LIKADANT täcke, köp det på EKO om du inte tycker det är kul att betala 500kr ;) Ett jättefint täcke för sitt pris, hållet tätt och är lagomt varmt!! :)

Jag skulle jättegärna göra det men det går juh som sagt inte eftersom de inte skickar ut.

Nu har jag beställt ett Shires Stormbreaker istället hos Sharpman, dom är så trevliga där! Min stallvärd ringde till Eko och blev riktigt förbannad för att dom inte skrivit i annonsen att dom inte har postorder, imorgon skulle hon prata med chefen där. Hoho, hon är inte rolig att tas med när hon blir förbannad. :)

Eko har INTE postorder.

Jag har ett sådannt täcke, köpte det på Eko i helgen för 799.- Älskar det redan. :love:

Jag vet det, men det visste jag inte innan jag startade den här tråden.
Isf så tycker jag att dom borde skriva det i annonsen.

Men "alla" veta att EKO:- är en helt vanlig affär utan postorder...

Att bli sur över att de inte skrivit i annonsen att de inte har postorder är ju löjligt, det är ju många butiker som gör reklam i tidningar utan att behöva skriva att de inte har postorder.

Senast ändrad av en moderator:

Sweet skrev:
Men "alla" veta att EKO:- är en helt vanlig affär utan postorder...

Att bli sur över att de inte skrivit i annonsen att de inte har postorder är ju löjligt, det är ju många butiker som gör reklam i tidningar utan att behöva skriva att de inte har postorder.

Håller med!! EKO är ju inte en ridsportaffär i den bemärkningen. Den är ju som vilken livsmedelsbutik som helst.
Den är ju samma som att MAXI skulle starta postorder på sin ost, mjölk mm... Och det har de inte såvida jag inte missat nåt... ;)

Förresten har väl inte alls många av de "vanliga" ridsportbutikerna postorder heller??!!
Konstigt att bli irriterad över det.

Liknande trådar

Utrustning Har äntligen hittat ett täcke som passar min pållas smala hals. Hon har ni ett Horseware Amigo Mio. Skulle vilja komplettera...
Svar
5
· Visningar
2 643
Senast: Buck
·
Utrustning Köpte idag ett täcke på Eko som jag iof ska lämna tillbaka imorgon pga av storlek. Det var en lapp på täcket som det stod Hansbo på men...
Svar
11
· Visningar
4 506
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 553
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka