Shires vita benskydd

Centaur

Trådstartare
Pållens hagskydd är typ slut nu, helt fransiga och sprickta, men dom har hållit sen oktober och han har inte klätt av sig dom en ända gång, dvs det är kanonbra skydd... :bow:

Var och skulle köpa nya, men dom fanns inte kvar... :( Så jag köpte vanliga strykkappor (ala eskadron) men det funkar ju inte alls, dom satt runt kotleden efter en dag i hagen. :crazy: Vet inte vad han gjort med dom, men dom vill han tydligen Inte ha på sig.

Så jag måste hitta likadana som dom gammla, men var??? :confused:
Dom är alltså från Shires, i neopren med konstläder på insidan, har tre kardborrar och är vita. Kolla ridsportshopen eftersom dom har så många täcken från shires men fanns inte där..

Sv: Shires vita benskydd

Såna här vill jag ha:

170_L.jpg

Shires blir ju mer och mer populärt för sina prisvärda produkter till relativt låga priser :) så om jag vore du skulle jag ta kontakt med en återförsäljare och be om hjälp och kolla om de har möjlighet att ta hem skydden du söker.

Varför måste han ha skydd i hagen då? Bara nyfiken :p

Såg nu att Hööks hade skydd/bandagetter (tänker på de i kevlar) från Equiguard även ett par Sport medicine combo boots. Jag tycker faktiskt att de ser helt okej ut! Dessutom är de ju rätt så dyra, kostar ca 400-500:- så det borde ju vara någerlunda bra kvalité på dom.

Är själv lite på jakt efter skydd och ha på fram i hagen, behovet är inte så stort nu dock men tills nästa vinter när hon har brodd vill jag ha skydd + boots fram, kan gå rätt livligt till i deras rätt kuperade hage :angel:

Jag vill ha just dom här då jag provat så många olika och det är bara dom som funkat..
Han Måste ha skydd+boots runt om hela broddsäsongen annars blir det katastrof :crazy:
Och med all snö som är nu lär han få gå broddad till slutet av april.

Okej, jo fast tyvärr har jag inte haft någon möjlighet till några som helst täckesbyten eller på av med lindor eller skydd eftersom jag står i kollektivstall. Det är jobbigt nog och försöka hinna släppa ut alla 15 hästar varje onsdag innan skolan börjar (pendlar dessutom också) :crazy: men jag tänkte försöka lösa det tills nästa vinter däremot.

Fast min är bara skodd fram (+ snösulor och 4 brodd) så hon ska bara skydd + boots där sedan.

Men vad går skydden du la ut på bilden, loss på? Hur är de i storlekarna?

Dom är jättebilliga, köpte mina på My One och dom kostade 169kr paret!! :) Dom är stoora, Arrow har medium fram och large bak, och då är dom lagom långa också - dom flesta skydd brukar bli för korta på honom. :o

Han måste även ha lindor runt om inne (du minns kanske att jag har berättat om det hemska såret han fick förra året då han skar upp hela insidan på bakbenet med brodden.. :crazy: ) så det tar mkt extra tid. Först lindor av, sen skydd och boots på. Ser fram emot våren så han kan vara obroddad!

gaah sånna där behöver jag också ha de såg ju aldeles för kalas ut. måste fullfölja tråden och se var ja kan få tag på dem måste ha dem

Åh vad billigt! :) Sånna ska jag helt klart också försöka få tag på.
Undrar om samma storlek skulle funka på Landora också, hon är ju rätt kraftig i modellen, kanske skulle satsa på ett par fram då i stl. M om de är stora i storleken.

Usch ja :( olyckor händer så lätt. En häst i stallet som var helskodd runt om, men obroddad fick lämna den här världen för att åka till trappalanda efter att ha halkat i vintras :cry: Men hon har det nog mycket bättre där :(

Jag vill också ha vår snart! Men det verkar ju som om att den är på gång. :) Här har vi 4 plus i dag :) Bara hoppas att det här vädret kan tänkas hålla i sig.

Ja, och det som var så dumt var ju att han hade småsår på benen ibland (på morgonen), och jag tänkte att kanske borde jag linda, men så tänkte jag att nej, han måste väl kunna hålla reda på benen i boxen åtminstone. Kan säga att jag ångrar det väldigt mkt nu i eftertid. :crazy: Tog ett år innan det läkte ihop ordentligt och det är ju fortfarande ett stort ärr där, och en bula på benet. Hade en himla tur att han inte kom när några senor.

show_product.asp

Har förstått att du vill ha dom du har haft innan, men kan iaf rekommendera dessa som jag har och tycker att dom funkar bra.

Dom är säkert jättebra, men eftersom hagskydden är förbruksvara för den här hästen så blir dom lite dyra. Vet inte hur många par han har bitit sönder!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilder från iPhone till Mac
  • Handdukar
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka