Shoppat något på sistone del 5!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fragile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 252 577
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppat något på sistone del 5!

Söt kudde!

Impulsköp för dagen - iPad 3 med tillhörande läderfodral samt två skjortor/blusar från Zara
apple-ipad-3g-2.jpg

2237175250_1_1_3.jpg

2336830800_1_1_3.jpg

Är en sucker för plisseringar som ni ser. :p

Ja jag kände att den passade fröken Biolog också. ;)
Mitt paket är redan på väg. Bra jobbat HM!

Ja, och jag vill köpa ännu mer! :D Kikade på interports hemsida och fann en massa fint. Åh.

*kl*

Ska på bröllop och kände att flor är helt rätt för att få känslan av lite brittisk socitetflärd.

img-thing

Som jag fattat det så är det okej när själva hatten inte är helsvart..?

Jag tycker inte du ska ha svart flor oavsett hattens färg. Den hatten på bilden har ju svart som dominerande färg dessutom.

Dock! Det är jättefint med hårdekorationer och flor, men på bröllop hade jag personligen valt något som dels varken är helvitt eller svart, och dels inte täcker ansiktet. Något sånt här är lite mer appropriate.

Och alldeles för dyra, mutter. De var dock hemskt fina (dock inte relevant att bunkra upp med sådana när man spenderar 70% av sitt liv i stallet tror jag, hästarna uppskattar nog inte sådan flärd tillräckligt :angel: ). Vill dock inte ha floret i ögonen i vilket fall men antog att det går att frisera själv till passade storlek (mer som dekoration, typ som blomarrangemangen i länken).

Oj, kollade faktiskt inte vad de kostade utan tog första bildgoogleträffen på 'fascinator'.

Hästarna kan visst uppskatta det, om du går på galopptävling får du ha sånt på dig :D
Och en sån där skulle man i stort sett kunna göra själv, iaf jag som är lite pysslig av mig. Tygblommor, lite flor i tygaffär, limpistol eller sy ihop det lite, och sen massa hårnålar!

När man borde plugga så är google mycket roligare, och vips så är den här påväg hitåt också. Måste nog planera in Ascot för att få använda alla hattar om jag ska fortsätta i det här tempot :angel:

Beautiful-Fascinator-With-Flowers-Weddding-Partying-Honeymoon-Headdress-Flower-1206-6130087-_nquuzu1306996822940.jpg

Tipsar om hattdesignern Marika Smith! Jag har flera av hennes hattar och hårdekorationer. Vissa är lite spejsade men det finns enklare också. De ligger på runt en tusenlapp och lite uppåt beroende på. Vet inte vilken prisklass du letar i osv iofs. Marika Smith blev årets designer rookie btw :)

Jag är väldigt kär i hennes fåglar men de ligger tyvärr inte alls inom budget den här gången. Annars hade det där lilla paljettboet redan suttit på mitt huvud :love:

Kolla Etsy, där finns många olika fascinators och andra typer av huvudbonader. Priserna brukar vara bra också.

kl.
impulsshoppade dessa igår, men jag hade ändå i bakhuvudet att jag var tvungen att köpa vandringskängor inför sommarens strapatser :) Jag tycker färgen är snygg, sällan jag sett något annat än svart/brunt/grått på vandringskängor :)
17010.jpg

*KL*

Dagens antikvariatrunda resulterade i att jag fick tag i sex av sju böcker :) Så nöjd! Enda minuset var att två inbundna istället för pocket men men, jag är glad att jag har dem.

9113018051.jpg

5789.jpg

pamuk_vita_borgen.jpg

17327L1.jpg

9113015621.jpg

9172637765.jpg

Man kanske anar en viss röd tråd :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
758
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: aleeza
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 879
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Vilken hundras?