Bukefalos 28 år!

Shopping till katterna!

Sv: Shopping till katterna!

*kl*

1385172_755984541084672_929950658_n.jpg


Köpte lite kattmat och ett par leksaker idag, min Alice är en väldigt tacksam katt att köpa leksaker till - hade inga problem med att upptäcka hur roliga de var efter en liten stund :D
 
Sv: Shopping till katterna!

Kl*

Idag har vi fått paket :D
image_zps17934caa.jpg


Det innehöll:
image_zps0acfb10e.jpg


Antar ni ser vad det är :)
Leksaken var helt klart en favorit och han blev först väldigt förvirrad över
hur han skulle bete sig mig den! Leka, gnida eller slicka? :D
 
Sv: Shopping till katterna!

Köpt det mest basic sakerna, kattsand, kattlåda samt mycket (för lite?) leksaker.

Köpte dock i fredags 55 liter med kattpellets till lådan. Nu har vi ett tag =)
Dock var min plastlåda för liten :( Hade räknat med att allt skulle få plats i den :P
77247_1383240898.jpg


Selar X 2 + koppel
70549_1383240890.jpg

66640_1383240894.jpg


Klösträd (det bästa köp jag gjort förutom maten?) Vi har funderat på att skaffa ett till och ställa bredvid så vi bygger in datorerna och katterna får med plats att vässa klorna osv på =)

17010_1383240908.jpg



Första leksaken + låda + fräcka halsband som det ändå inte har på sig för pälsen blir så ful. Favorit leksaken som de gjorde sönder efter 1 min :P (första gången)

Forsta_sakerna.jpg

66215_1383240875.jpg



Och det bästa är ju såklart killarna Bagheera och Baloo :love:

29021_1383240880.jpg

13743_1383240884.jpg



Sen såklart den tråkiga maten, ingen bild dock;)
Det värsta jag köpt till dem är nog kastrering + id-märkning till imorgon! (tycker de ;) )
 
Sv: Shopping till katterna!

kl

Jag och mamma delade på en säck torrfoder och jag åkte på att ta mina 5 kg i en kasse. Såhär spännande ser det ut med Porta 21 Sensible i en kasse! ;)

20140103_191121.jpg


Tänkte beställa leksaker samtidigt, men la ner det då det ska beställas stort klösträd nu i januari och pengarna ska ju räcka till det också. Men nån leksak måste han ju få, så han fick en hund. Glad kisse kunde inte ens låta mig fota och plocka fram den ur förpackningen, han skulle ha den nu nu NU - föga förvånande, han blir ofta nästan för glad om man kommer med nåt från Fat Cat :D

20140103_190635.jpg

Video
 
Sv: Shopping till katterna!

Det förstod jag, det är ganska lätt att räkna ut vart den är ifrån. ;)
 
Sv: Shopping till katterna!

Så smart och skönt att kunna ha hundselar till katten - de är mycket mera utvecklade än kattselar :meh: Hur visste du vilken storlek som skulle passa?

Funderar på att köpa ett litet hundhalsband (även om kissen skulle säkert hata det :angel: ) med en liten sjal (typ) :love: Funderar även på ett spårkoppel - kopplen som följer med kattselarna är ju tok för korta.
 
Sv: Shopping till katterna!

Jag har slutat leta på kattsidan när det gäller selar och koppel.
De korta kopplen som man har en bunt av hemma använder jag bara när jag binder fast en katt i duschen när det är baddax så de inte smiter.
Jag har Puppia selar till mina och flexikoppel som är extra långt. Kan rekommendera ett sånt, köpte mitt senaste på ICA Maxis djuravdelning, svart, hållbart, 7 meter, 165 kr. Slipper du ha en spårlina uppvirad i handen också, katterna brukar hålla sig nära den se går med eller trassla in sig under en buske så det blir nog bara jobbigt. :p

Det finns ofta mått på selarna när man köper dem. Som den senast visade i tråden är från Hööks, där kan du kolla halsmåttet och mäta.

Jag gillar selarna som Bufera lagt upp, vet att jag frågat vart de är ifrån men glömt så läser du detta får du gärna påminna mig! ^^
 
Sv: Shopping till katterna!

delvis kl

jag behöver med en sele till min katt... men kanske skall man kolla på hundversioner då. Min katt är dock inte jättestor (inte jätteliten heller), men kanske finns nån bra sele ändå...
 
Sv: Shopping till katterna!

Jag har Puppiasele till våra katter. Köpte minsta storleken jag hittade. Den passar bra på äldsta katten (väger ca 4,5 kg), har inte provat på lillskiten än.

Senaste shoppingen här:
Kattmat från Cosma och Applaws (blötmat, mums!)
Kattmynta
Och

en lite försenad julklapp till Hollieboll.
 
Sv: Shopping till katterna!

oh, den såg ju riktigt käck ut! (googlade :angel: ) Och mått fanns det ju med, så jag kan beställa rätt storlek :) Han väger ca 5kg, min misse, så blir nog den minsta här med....
 
Sv: Shopping till katterna!

Det stod mått på hööks hemsida. Så fick snällt mäta Ralf ;). Han tyckte det va jätteintressant att ha ett måttband runt halsen och bröstet.
 
Sv: Shopping till katterna!

Jag var på Hööks idag och kollade på de där selarna, de är styvare i materialet än Puppia så jag kan tänka mig att det kanske blir mer skav och så var de ju grymt små i storlekarna jämfört med Puppia!
Jag hade med min Puppia i storlek S och den motsvarar Hööks sele i L!
Hade köpt en om de hade haft en svart hemma, är inte så mycket för kamoflage. :p
 
Sv: Shopping till katterna!

KL
Klickade precis hem en elementsäng åt vår värmeälskande pälsboll. Dessutom köpte jag Nutrish-UM näringspasta som jag tänkte testa till min kräsna, energiska och tyvärr smala hona. Hon äter torrfoder av bra kvalitet men får uppenbarligen inte i sig tillräckligt. Tilläggsfodrar med bebismat och försöker hitta mjukmat som hon gillar, men det har jag inte lyckats med än. Hoppas på att pastan ska ge den boost som behövs :)
 
Sv: Shopping till katterna!

Okej :). Alltid bra att veta. Köpte mest selen för att se om katten trivs att gå ut till våren, tyckte det va ett helt okej pris när jag inte vet om den blir använd.
 
Sv: Shopping till katterna!

Puppiaselen såg intressant ut, men väntar nog med den då jag har en rätt bra kattsele nu (som inte sitter runt halsen) och min lilla skruttis är bara sex månader :)

Ett flexikoppel, är det ett sånt koppel som dras in och ut ur koppelhandtaget av husdjuret självt (typ)? Om du nu begrep min förklaring :crazy: Känner mig lite osäker på att ha ett sånt då min lilla reagerar så lätt på kopplet, vill inte att hon ska känna något av det. Och med ett vanligt koppel så kan jag släppa det när hon går under något och ta fram det igen andra sidan av det :D
 
Sv: Shopping till katterna!

Igår blev det äntligen av att jag skaffade mattor till kattlådan, som jag svurit över kattsanden.
Riktigt positivt överraskad, det jag sopade upp nu (utanför mattorna) efter mer än 12 timmar är det som brukar komma utanför när 1 katt gått på lådan 1 gång. Så jag är mega nöjd =)



Nya_mattor_till_kattladorna.jpg
 
Sv: Shopping till katterna!

kl
Reflexväst, egentligen strl S för hund så en aning stor i halsen.
1555325_10151950191006985_622710779_n.jpg


Och sele, strl 1 för hund, passade fint.
8922495189022_1194632_11273_jpg.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 018
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 080
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 490
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp