Shortchaps

cactuspower

Trådstartare
Visst är det okej att rida med leggings (typ shortchaps) i "skinn" utan fransar med jodphursskor till..? Känns onödigt att köpa ett par billiga stövlar, eller stövlar i mellanprisklassen just nu när man bara ska starta en eller max två gånger i år. :smirk: Speciellt när jag ändå ska köpa ett par fina :d Petrie Anky stövlar för 4300´ nästa år. Känns som om det blir ondöigt mycket pengar i så fall...

Kan påpeka att det är lokalnivå det gäller, t.o.m LB.

Sv: Shortchaps

Regler för hur ryttarens klädsel skall vara (från stallbacken.com):
Ridstövlar i valfri färg. På Lokaltävling får stövlarna bytas ut mot jodphursskor + enfärgade shortchaps utan fransar.
På handikapptävling får stövel alltid bytas ut mot shortchaps med läderutseende som liknar ridstövel, utan fransar.

Så vist är det okej att rida i det.
(svara på PM? :p)

Senast ändrad:
Sv: Shortchaps

Vad bra, tack för svaret.

Sorry att jag inte svarat på PM än, du vet att jag tycker om att skriva lååång sådana ju ;) Och det har bara varit väldigt "mycket" just nu. Med skolan (= pendla, åker kvart i sju på morgonen, hemma kvart i fem på e.m.), i gångsättning av hästen m.m. Har bara inte riktigt orkat tagit mig dit, har mest varit och skummat igenom lite PM här på buke emellanåt och så skrivit lite korta inlägg. Men jag lovar, ska ta mig tid att svara och skriva ett sånt lååångt PM som jag gillar och skriva :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Dressyr Hej! Jag har ett par vita Spooks ridbyxor som har den lilla blå kronan broderat på låret. Nu läste jag TR om att i dressyr får...
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: nickan1
·
Utrustning "Hjälm ska bäras vid all ridning inom tävlingsområdet. Skyddsväst får bäras i samtliga moment. Till och med utgången av det kalenderår...
Svar
4
· Visningar
1 269
Senast: Void
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på... 2
Svar
26
· Visningar
4 626
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka