Bukefalos 28 år!

Siberian Husky

B

Bonzaij

nån som har en sån otroligt vacker hund?
hur är dem och ta hand om, o så?
Behöver dem mkt motion eller?
 
En sådan ras kräver otroligt mycket motion för att må ypperligt, inte bara fysiskt utan även psykiskt!

Det är en drag hund som trivs bäst när den får arbeta med sin gren, skall man skaffa sig en Siberian så tycker jag att man skall vara iställd på det och låta hunden jobba med drag. Det finns andra raser som lämpar sig bättre om man inte vill utöva den grenen.

Min bror har en Alaskan Huskey, och den kräver sind dagliga dos. Dom är bosatta i Åre och hunden är ofta ( jämt ) med på fjället, dom har övat drag i små doser nu( han är bara 1½ år ). Men till vintern skall han troligtvis skolas in i riktigt hundspann.
 
Jag har haft en siberian husky och jag håller med, det är en krävande ras.
Det är otroligt vackra hundar som det är lätt att fastna för, men man ska tänka sig för både en och två gånger innan man köper en sådan hund. De behöver arbeta, drag är bra men inte nödvändigt. Men fysisk motion och plats att röra sig på. En husky mår sällan bra om den inte får röra sig fritt, det är ingen lämplig lägenhetshund.
De är "frihetslängtande" hundar och många har väldiga inkallningsproblem med sina hundar, de kräver konsekvent träning från valpstadiet.

Vet man vad man ger sig in på och har tid att aktivera sin hund så är siberian huskyn underbar! :)
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
847
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 139
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 725
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
762
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp