Bukefalos 28 år!

Siberian husky?

karamelldrottningen

Trådstartare
Jag funderar lite på denna ras. Ni som har en siberian husky kan väl berätta lite om temperamentet, hur mkt. motion den behöver, hur en "vanlig dag" ser ut för hunden. Hur den funkar med andra hundar. Lättlärd?
Nåt mer som kan vara bra att veta om rasen så lägg gärna till det.
 
Sv: Siberian husky?

Kan berätta lite om våran Alaskan Husky valp vi har nu på snart 15 veckor. Han är en vilde och en gullunge. Det är S.husky i hans pappa.
Men det är väl lite krävande raser vill ha mycket sysselsättning.

Men läs de andra trådarna du så ser du mera vad de andra tycker oxå.

Men enligt mej e det helt underbara hundar! Är uppväxt med Husky blandningar!:love:
 
Sv: Siberian husky?

Rasen behöver MYCKET motion och är en draghund, dvs för att må optimalt tycker jag att man ska dragträna med en sådan ras.
 
Sv: Siberian husky?

img_0075_1204208917_10324943.jpg
Siberian Husky är en fantastiskt ras jag har haft rasen i 3 år nu och har tre stiliga killar i åldern 3,3 och 14 månader.

Såg att en gammal tråd från -06 kom upp, Jag har aldrig ångrat mitt val av ras men hella grejen med att äga en Siberian husky var min sambos idee.
Jag ville ha en Amstaff har alltid velat ha en staffe eller en Fralla är döö kär i desa raser.

Men efter ett möte på Kenneln me vår äldsta hund så var kärleken bestämd de fick bli en husky.

Siberian husky skulle jag säga är ingen hund man bara köper för att den är snygg och de var något vi fick lära oss med tiden och tack vare fantastiska hundmänniskor och uppfödare.

En husky behöver mycket jobb inte bara att det är en hund som faktiskt behöver jobba och springa av sig för att bli klar i huvet utan behöver väldigt hårda tag när de gäller uppfostran.
Om du behöver säga nej till en hund så behöver du säga nej 5 gånger öfr att dom överhuvud taget SKA lyssna den 5 gången.

Fastnar du för rasen för att du tror att dom är lik vargen eller för att dom har blåa ögon i Snow dog eller liknande då har bör du tänka om.
En husky är inte mer släkt med en Varg än någon hund ras ,dom blåa ögonen ser vi inte så ofta i Sverige och man kan inte välja hunden pg av ögonfärg enligt mitt tycke.
En sällskaps hund är de inte heller klart att de finns soff potetisar jag har en här hemma MEN när du tar fram selen och kör ut 3 hjulingen är han den som kämpar bäst i ledet.

Att leva med en hund är sin sak men att leva med någon som är så mån om aktivering så som kärlek behöver man verkligen lägga ner tid och skäl på *men de är värt allt*
Jag får väl säga att jag har haft tur jag ville ge upp många gånger med första hunden men tack vare den perfekta uppfödaren som fick mig att gå igång på draget lära mig att jobba med min hund och gå på alla Ras möten sen tack vare min 2:a uppfödare lära mig mer om de bra och dåliga mentaliteten kroppen hur man valar idag hur man avlade för och hur dom bör se ut och inte se ut så känns de som jag har haft rasen i 10 års tid.


Att tänka på rasen har växt oerhört mycket på senare år och snabb avel och ökning behöver inte betyda bättre eller sämre hundar men de finns mycket *skit/* på marknaden och tyvär många avlar på dåliga hundar med mycket kass mentalitet,många hundar omplaceras.

Kan bli tokig när jag läser dessa blocket annonser FÖRÄLDRARNA GÅR ATT HA LÖSSA..jo men visst jag kan också ha mina hundar lössa men hur går dom på vilt??

Oj va långt de blev tänkte i allfall sätta in 3 bilder på mina skruttar
bild_108_1206612974_10324953.jpg

vinter-278_22041768.jpg

malm-valp-097_21325855.jpg
 
Sv: Siberian husky?

Hej

Min första hund var en Siberian husky och hon var helt underbar och otroligt vacker. Jag tränade henne både i lydnad,aggillity(snabbast på banan),drag och viltspår. Det man bör veta är att man behöver lägga ner oerhört mycket tid och nöta och nöta och motivera dem annars blir de lätt uttråkade. Angående motion så cyklade jag varannan dag med henne efter första året. Kunde vara ensam upp till fem timmar själv och var mycket social och possitiv.Kunde tyvärr inte ha henne lös på promenaderna då hon sprang och jagade vilt. Det blev tyvärr hennes död då hon blev påkörd bara tre år gammal. Glömmer henne aldrig men jag tror inte jag kommer skaffa en siberian husky igen.
 
Sv: Siberian husky?

Siberian huskyn är som sagt en jättetrevlig hund, och väldigt lättlärd. Men samtidigt bör man vara medveten om deras självsäkerhet och självständighet som kan kräva att deras matte eller husse måste vara en spännande ledare för att hunden överhuvudtaget ska bli intresserad av en.
Som sagt, en väldigt trevlig hund med man bör tänka både 1 och 20 ggr innan man skaffar en.

Lycka till!
 
Sv: Siberian husky?

Den är texten är tagen utan en bok som hanlar om just rasen tycker dom här kategorierna ska man börja att sätta sig in i sen kan man gå vidare!

So... You want a Siberian Husky...

Intresserad av att köpa en Siberian Husky? Då har du redan hört hur fantastiska de är. Vi tycker du bör veta att de har sina nackdelar och kanske inte blir det idealiska sällskapsdjuret för alla som är attraherade av dem.

Siberian Huskys är flocklevande djur och behöver ständigt sällskap av andra hundar eller människor.

Om du arbetar heltid eller bara har plats för en hund

...köp inte en Siberian Husky

Genom sin förmåga att knyta vänskapliga familjeband är Siberian Huskyn vänlig även mot främlingar. Om du vill ha den starka trofastheten hos en enmanshund

...köp inte en Siberian Husky

Siberian Huskyn är ingen vakthund, även om folk som är ovetande om dess natur kan bli skrämda av deras utseende. Om du vill ha en hund med aggresiva vaktinstinkter

...köp inte en Siberian Husky

Minst en gång om året fäller Siberian Huskyn sin päls. Om du kan stå ut med hundhår överallt i huset och i den luft du andas, då är det bra. Men, om du för det mesta värdesätter prydlighet

...köp inte en Siberian Husky

Siberian Huskys har en naturlig fallenhet för att gräva lyor i trädgården. Om du är stolt över din fina trädgårdsanläggning

...köp inte en Siberian Husky

Den största av alla nackdelar som går att hitta hos en Siberian Husky är nog deras enorma längtan efter att få S-P-R-I-N-G-A. Men valpens första rusning över en väg kan var som helst bli den sista. För sitt eget bästa bör en Siberian Husky hållas kopplad och ständigt vara under kontroll. Om du tycker att det är grymt att hålla hunden ständigt kopplad

...köp inte en Siberian Husky

Om du har läst så här långt och trots denna information ärligt känner att du kvalificerar dig som Siberian Husky ägare, då är du säkert fast besluten att skaffa dig denna ras. I så fall är du hjärtligt välkommen i gänget. Anslut dig till alla dem som med värdig självbelåtenhet vet att de äger den vackraste, den smartaste och den mest fulländade hundrasen i hela världen

...Siberian Huskyn!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 412
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 965
Senast: Åsa A
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 799
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp