Bukefalos 28 år!

Sibirisk katt?

TinyWiny

Trådstartare
Jag har upptäckt en helt ljuvlig ras som har allt jag önskar av en katt :love:
Jag som inte skulle ha fler katter :angel:
Brukar de gå bra ihop med hundar? (Liten hund, ca 10 kg.)
Så in med bilder och allt ni vet och kan om dessa ljuvliga sötsaker :love:
 
Sv: Sibirisk katt?

Huruvida katten går bra ihop med hundar ligger nog med på ett individuellt plan än rasrelaterat ;)
De flesta katterna kan vänja sig vid hundar, framför allt om man vänjer dom som små. Det lättaste är väl kanske ändå att försöka hitta en uppfödare som har hund.
Sibbarna är jättefina!!
 
Sv: Sibirisk katt?

jag har fyra katter, två huskatter och två Ragdolls.
Och en hund.

Hunden flyttade in efter huskatterna som då var 8-9 år och innan raskatterna. Min hund var kattjagare i sitt tidigare liv. Nu älskar hon katterna, särskilt huskatterna, de föraktar henne på katters vis, men ibland så stryker de sig mot henne o ch då går hunden i ispinn av lycka, de är aldrig dumma med henne men de ligger inte precis i samma korg. Raskatterna däremot - hankatter har inga hämningar om hur han ska ha det han kan lägga sig på hunden. Hon tycker att han är lite obekväm av sig. Han är uppvuxen med hund.

Jag tror att så länge som katterna har en reträtt dit hunden inte tar sig så går det ganska lätt (som i mitt fall)
 
Sv: Sibirisk katt?

Jo att hund och katt går bra ihop det får jag bevis på här hemma varje dag. Skrattar åt hunden när han förtvivlad kommer och hämtar mig för att katten har tagit så stor del av bädden att han inte får plats :D Jag tänkte mer om de sibiriska katterna är skarpare eller så i humöret så att de kanske inte accepterar en hund lika lätt som en vanlig bondkatt eller main coon gör. De är de enda katterna jag har erfarenhet av. Men då vet jag att jag inte behöver fundera på det mer iallafall.

Jag hittade den här uppfödaren, http://www.hedren.nu/vara_katter.php en sådan katt som S*Milashka's Iskra vill jag ha :love:
 
Sv: Sibirisk katt?

Det måste vara DEN HÄR som du vill ha :)

IMG_8629k.jpg
 
Sv: Sibirisk katt?

Åh jaaaaaaaaaaaaaaa :love: Jag blir ju verkligen helt sjuk av alla underbara bilder :love:

Kuzmina ur K-kullen var ju också helt fantastiskt söt :love: Fast Iskra var sötare.

Tur att jag inte ska ha en till katt just nu :angel: de har ju ingen som har exakt de färgerna jag vill ha också vill jag ha en hankatt...
 
Sv: Sibirisk katt?

KL
Jag har tingat en liten sibirisk tjej som jag ska hämta strax innan jul.
Färgen är SIB ny 24. Förmodligen något av det vackraste jag sett.:love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 989
Senast: cirkus
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
543
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 803
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp