"Sidan kan inte visas"

S

Sveipur

Kör interternet från en ny dator och nu har jag massor av problem som jag aldrig haft tidigare på Bukefalos.

1. Får upp "Sidan kan inte visas" efter nästan varenda "back" eller klick på ett forum eller tråd etc

2. När jag skall skicka ett PM eller inlägg får jag upp att jag inte är inloggad trots att jag är det.

3. När jag skriver inlägg eller pm hoppar textmarkören tillbaka mitt in i texten med jämna mellanrum.

4. När jag skrivit ett inlägg eller PM kommer "Sidan kan inte visas" upp och all text försvinner. Brukar fån skriva om ett antal gånger innan det funkar.


Någonting måste vara fel på mina inställningar, men vad :confused:
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

Hos mig blir det också "Sidan kan inte visas" ganska ofta. Fast inte så ofta, men oftare än förr.
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

Sveipur skrev:
(...)
2. När jag skall skicka ett PM eller inlägg får jag upp att jag inte är inloggad trots att jag är det.
(...)

Så har det blivit för mig efter nya Buke...

Jag brukar alltid kopiera texten innan jag skickar inlägget, ifall det skulle påstås att jag inte är inloggad.
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

Philosophia skrev:
Så har det blivit för mig efter nya Buke...

Jag brukar alltid kopiera texten innan jag skickar inlägget, ifall det skulle påstås att jag inte är inloggad.

Jo, jag kopierar också så fort jag skrivet något eftersom jag dels blir urloggad om och om igen, dels för att jag får skicka om PM och inlägg många gånger innan det lyckas. Frustrerande. :mad:
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

gul_zebra skrev:
Bocka i "kom ihåg mig" vid inloggningen så slipper du loggas ur.

Är inte så förtjust i att vara inloggad hela tiden.
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

Du blir även utloggad automatiskt om du inte är aktiv på en halvtimme (eller vad det nu var) så det är ingen större risk att du alltid är inloggad
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

Jag har vart med om ungefär samma sak - det som framförallt ställer till det är om brandväggen är på. Har du en brandvägg, så stäng av den.

Vissa problem har jag även om brandväggen är avstängd - har även provat att logga ut och logga in igen, stänga ner Buke och gå in igen, samt t o m starta om datorn (allt utan brandvägg).

Pm strular från och till, varenda gång jag skickar pm så kommer det upp en sida med "sidan (eller servern, minns inte) kan inte hittas". Samma sak när jag ska ta bort meddelanden i inboxen (det har inget med att göra hur många meddelanden jag har i inboxen, samma sak händer oavsett om boxen är nästan full eller nästan tom).

Sökfunktionen fungerar ca 1 gång av 100. Om ens det.

Ibland fungerar inte smileys ens när brandväggen är avstängd.

Jag använder Internet Explorer 6.0, Windows 2000 Professional. Java är aktiverat och fungerar bra.

Mvh Cissi
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

*puttar upp litegrann och hoppas att Gunnar läser tråden...* Inte minst vad det gäller sökfunktionen vore det ju jättebra att få lite feedback... :)

Mvh Cissi
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

Visstja, glömde säga... Blir nog nästan alltid "sidan kan inte hittas" när man lägger in ett inlägg också... :( Blev precis påmind om det...

Mvh Cissi
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

Jag vet inte vad detta kan bero på, jag och många med mig har inte dessa problem. Kan det vara några inställningar hos dig som är mindre lämpliga.
Tillåter du cookies? Finns det möjligen några andra säkerhetsinställningar som ställer till det.
Man skall dock absolut inte behöva slå av några brandväggar för att sidan skall fungera.

Vad gäller sökning skall odet man söker på vara minst fyra tecken långt annars ignoreras det för att minska belastningen av servern.
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

Tack för svar!

Jag tillåter cookies.
Har du något förslag på inställningar som bör kollas upp? Är inte så himla duktig på sådant...

Jag har försökt göra många sökningar, alltid på ord som är minst 4 tecken långt. Har för mig att det fungerat nån gång - är inte helt säker dock?

Problemen kom efter att Buke "ändrade utseende" - något som jag för övrigt trivs mycket bra med nu! :) Det var alltså inga problem innan uppdateringen - har precis samma inställningar, dator, programvaror etc fortfarande.

Mvh Cissi
 
Sv: "Sidan kan inte visas"

*puttar upp litegrann*

Sökfunktionen är väl det som jag saknar mest, får inte den att fungera... Några tips? Nån mer som har problem?

Tack på förhand!

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 001
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 060
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 966
Senast: Yeah but
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 537
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp