Siffror i pass

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Agapi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 525

Agapi

Trådstartare
Vad betyder de sista två siffrorna i passet, alltså de längst ner i högra hörnet? En i min klass hävdar bestämt att siffrorna talar om hur många människor som liknar en till utseendet, vilket jag har svårt att tro på... :p

Sv: Siffror i pass

Antagligen något slags kontrollnummer som, i likhet med OCR- och personnummer, i någon sorts räkneoperation (t.ex. Luhn-algoritmen) med övriga siffror ska ge ett eller annat resultat. De nedersta raderna är ju maskinläsbara.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 309
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 886
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 985
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 265
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls